El Canal d'Urgell començarà la campanya de reg el pròxim 27 de març amb una restricció de cabals del 40% del que és habitual. Així ho ha aprovat aquest dimecres la Comissió d'aigua de la comunitat de regants després d'analitzar opcions davant l'actual situació de sequera i pujada sobtada de temperatures. El director general de la comunitat, Xavier Díaz, ha explicat que la voluntat dels regants era intentar "allargar al màxim" el començament de la campanya per estalviar el màxim d'aigua.
De fet, ja ho faran, perquè en un any normal s'inicia després de Sant Josep, al 20 de març. Els regants acumulen 30 mesos de sequera prolongada amb la conca del Segre en estat d'emergència i per això tenen l'esperança posada en les pluges de la primavera.
Díaz ha explicat que davant l'estat d'emergència de la conca del Segre, els mateixos regants han decidit "auto imposar-se" restriccions per poder afrontar la campanya amb garanties i donar subministrament als cultius. També en vista a la possibilitat que les precipitacions no acabin arribant a la primavera, i es que tot i que molts regants han decidit plantar cultius d'hivern que necessiten menys aigua com el blat o l'ordi, a l'abril s'ha de decidir que se sembra i es podrà optar pel panís, que necessita molta aigua o altres cultius alternatius com la soja o els gira-sols. Així mateix, també cal guardar aigua pels arbres fruiters i preveure que almenys, "sobrevisquin" davant la sequera.
El Canal d'Urgell començarà la campanya de reg el 27 de març amb un 40% de restriccions de cabal
La comunitat acumula 30 mesos de sequera prolongada i confien revertir la situació si hi ha pluges a la primavera
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de març de 2023 a les 12:14
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer celebra una nova «Nit de les Llegendes» amb el tren com a protagonista
-
Cultura L’art contemporani fa parada a Coll de Nargó amb el Festival Errant
-
Cultura Tomeu Penya inaugurarà la 27a edició del Paupaterres de Tàrrega
-
Cultura El Magnífic Fest creix fins als 22.000 assistents i es proposa fer el salt internacional
-
Cultura El Concurs Internacional Germans Pla de Balaguer reforça els premis i les noves oportunitats per a joves talents
-
Cultura Legacy Experience arribarà a Lleida per transformar la manera de viure l’esport i la salut