L'església de Sant Ruf de Lleida no serà catalogada com a Bé Nacional d'Interès Cultural (BCIN). El departament de Cultura de la Generalitat ha arxivat l'expedient per la declaració d'aquest monument atenent l'informe desfavorable a la declaració emès el 1 juny 2016 pel Consell Assessor del Patrimoni Cultural Català. En aquest document es fa constar que "els valors culturals de l'església no són suficients per merèixer la condició de bé cultural d'interès nacional"
Segons es publica aquest dilluns al Diari Oficial de la Generalitat, el conseller Santi Vila firma aquesta decisió en base als articles 7 i 8.3 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català que expliciten dos punts:
- Arxivar les actuacions de l'expedient de declaració de monument històric-artístic de l'església de Sant Ruf, a Lleida, i en conseqüència deixar sense efectes la Resolució de 23 de maig de 1980, per la qual s'incoava l'expedient esmentat.
- Notificar la present Resolució a les persones interessades, donar-ne trasllat a l'Ajuntament de Lleida, i fer-li saber que s'aixeca la suspensió de les llicències municipals de parcel·lació, edificació o demolició a la zona afectada i els efectes de les llicències ja atorgades.
La Generalitat rebutja declarar Bé Cultural d'Interés Nacional l'església de Sant Ruf
Es considera que els valors culturals del monestir no són suficients per merèixer aquesta condició
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de setembre de 2016 a les 10:21
Et pot interessar
-
Cultura Buhos encapçalarà el cartell musical de l’Aquelarre de Cervera 2025
-
Cultura Mago de Oz protagonitzarà el concert final de la Transsegre de Balaguer
-
Cultura El Circ Picat porta 22 espectacles a Alpicat amb estrenes i companyies internacionals
-
Cultura El Festival de Música Antiga dels Pirineus torna amb 54 concerts i novetats a Andorra
-
Cultura Dimissió al Museu de Lleida per la posició de la Generalitat envers les pintures de Sixena
-
Cultura Balaguer celebra una nova «Nit de les Llegendes» amb el tren com a protagonista