El Consell executiu d'ICOM Espanya, el Comitè espanyol del Consell Internacional de Museus, ha reiterat la conveniència de diferir el trasllat dels béns en litigi fins esgotar-se les instàncies de recurs, "per evitar operacions no definitives que puguin comprometre la integritat dels béns".
Així s'ha pronunciat en un comunicat aquesta ONG que agrupa professionals i museus de l'Estat en relació amb el trasllat de l'art la Franja del Museu de Lleida al Museu Diocesà de Barbastre, dut a terme en base a l'execució provisional d'una sentència. Considera que "ha de prevaldre el principi de la prudència i la prioritat de la conservació dels béns, limitant, tant com sigui possible, les manipulacions i trasllats fins que aquests siguin definitius".
El Comitè espanyol del Consell Internacional de Museus assenyala que aquesta proposició, que es recull en el punt sisè del 'Decàleg de recomanacions per als casos de reclamació de béns culturals dels museus' aprovat des del Consell executiu d'ICOM Espanya el 20 d'abril del 2020 i que es publicarà en el pròxim número de la revista 'museos.es' de la Subdirecció General de Museus Estatals, "hauria de ser presa en consideració com a bona pràctica en aquest o altres litigis i reclamacions que puguin sorgir en el futur sobre els drets de titularitat relatius als béns custodiats per les institucions museístiques" d'arreu de l'estat espanyol.
El Consell de Museus espanyols creu que calia esperar la sentència per entregar l'art de la Franja
Sosté que ha de prevaldre el principi de prudència i la conservació i limitar manipulacions i moviments dels béns
ARA A PORTADA
-
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Cinc detinguts pel matrimoni forçat d'una menor de 14 anys a canvi de 5.000 euros i 5 ampolles de whisky Redacció
-
-
Helena Kirchner obre les Festes del Sant Crist reivindicant el valor del passat com a clau per entendre el present Àlvar Llobet i Sotelo
-
El psiquiatre acusat d'estafar un pacient a Lleida torna a negar-ho a la repetició del judici Redacció
Publicat el 12 de març de 2021 a les 17:10
Et pot interessar
-
Cultura
Lleida tornarà a ser seu europea de la dansa urbana amb uns 300 ballarins
-
Cultura
Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida
-
Cultura
El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
-
Cultura
El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
-
Cultura
El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional
-
Cultura
El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició
