L’anunci del conseller Calvet sobre la intenció del Govern de presentar “abans de començar l’estiu” el projecte definitiu del port de Comiols ha estat rebut amb satisfacció al Pallars. Presidents comarcals i alcaldes veuen amb bons ulls l'adequació de la carretera C-1412b i coincideixen en destacar la millora de la connexió del territori amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
En declaracions a Pallars Digital, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol, ha celebrat que la millora de Comiols sigui un dels projectes “prioritaris” del Govern a Catalunya i ha assenyalat que el nou vial dotarà les comarques pallareses d’una millor comunicació amb Barcelona.
En la mateixa línia s’ha expressat el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús, que ha qualificat l’anunci del conseller de “molt bona notícia”, ja que el nou traçat aproparà el Pallars a Barcelona “no només a nivell turístic, sinó també en benefici dels veïns del Pallars”. Isús també ha posat en relleu el “consens” que genera la millora de la carretera.
No obstant això, Isús s’ha mostrat prudent i ha dit que un cop es doni a conèixer el projecte “s’haurà de treballar de valent” per fer-lo realitat. Isús ha assegurat que des del Pallars Sobirà es continuarà “fent força” perquè el proper pressupost que aprovi la Generalitat incorpori una partida pel port de Comiols.
[noticiadiari]68/12217[/noticiadiari]
L’alcaldessa de Tremp, Maria Pilar Cases, també s’ha pronunciat al respecte i ha destacat que la millora de Comiols serà “un incentiu per la gent que ens visita i pels pallaresos”. Cases ha destacat que per accedir a casa nostra s’ha de fer forçosament un port de muntanya i que és important que aquest accés sigui el més còmode possible.
Tan Mullol, com Isús, com Cases han coincidit en restar importància al temps de viatge que es pugui reduir amb el projecte que sigui escollit com a definitiu, i han volgut destacar que la carretera serà més segura i més còmoda. La Generalitat està acabant d’enllestir la fase d’estudi d’alternatives per determinar quina és “la millor de les opcions”, segons va assegurar Calvet.
El Pallars rep amb satisfacció la decisió del Govern de prioritzar Comiols
Els presidents comarcals veuen amb bons ulls la millora de la carretera i coincideixen en destacar la connexió amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 14 de gener de 2020 a les 21:35
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer