EN DIRECTE Concert d'homenatge a les víctimes del Covid-19 des de la Seu Vella de Lleida
L'acte també vol reconèixer la tasca dels professionals que lluiten contra el virus i va a càrrec de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida i l'Orquestra de Metges Ars Mèdica
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 06 de setembre de 2020 a les 17:45
La Seu Vella de Lleida és l'escenari aquest diumenge del concert "Essencial". Impulsat per l'IEI i amb la col·laboració de la Paeria de Lleida i la Generalitat, el concert és un homenatge a tots els col·lectius i persones que han patit la Covid-19 i han treballat per a evitar majors afectacions de la malaltia.
Dirigit per Alfons Reverté, va a càrrec de l'Orquestra Simfònica Julià Carbonell i Ars Mèdica, la única simfònica de l'Estat espanyol composada íntegrament per metges i que està integrada al Col·legi de Metges de Barcelona. Les dues orquestres interpreten un repertori que vol reflectir els diferents moments de la pandèmia, el record a les víctimes i l'agraïment als professionals que han lluitat i lluiten contra el virus.
El concert es fa a porta tancada, sense públic. Només l'espai monumental, la música, la llum i l'aigua com a elements essencials de l'homenatge. Un concert sense ningú que vol ser per a tothom. Tampoc no hi ha cap mena de presència institucional, ni parlaments, ni res que pugui alterar el minimalisme d'un acte que vol transmetre, sobretot, respecte, emoció i gratitud.
Programa del concert
Dol
Suite Núm. 3, en Re M, BWV 1068. Ària. Johann Sebastian Bach
Chanson de Nuit (Cançó de Nit), Op. 15, Núm. 1. Edward Elgar
Melodies Elegíaques, Op 34. Letzter Frühling (L'última primavera). Edvard Grieg
Absència
Melodies Elegíaques, Op 34. Herzwunden (Ferides al cor). Edvard Grieg
Vistes al mar. Pausadament... Eduard Toldrà
Yesterday. John Lennon / Paul McCartney
The Music of the Night. Andrew Lloyd Webber
Fortitud
Palladio. Allegretto. Karl Jenkins
7a Simfonia. Allegretto. Ludwig van Beethoven
Esperança
Libertango. Astor Piazzolla
Over the Rainbow. Harold Arlen
7a Simfonia. Allegro con brio. Ludwig van Beethoven
Et pot interessar
-
Cultura
Lleida tornarà a ser seu europea de la dansa urbana amb uns 300 ballarins
-
Cultura
Josep Lluís Gàzquez renova com a president de la Festa de Moros i Cristians de Lleida
-
Cultura
El 10è Curtàneu inclou per primera vegada tallers sobre cinema i una gala
-
Cultura
El renaixement del Pla d’Almatà: Balaguer impulsa un projecte de recuperació del seu bressol històric
-
Cultura
El Jazz Tardor celebra 32 anys convertint Lleida en l’epicentre del jazz internacional
-
Cultura
El Som Cinema de Lleida projectarà 52 produccions catalanes en la seva 16a edició
