Inicien la restauració de la porta d’entrada a la Col·legiata de Sant Pere d’Àger

També hi ha previstes tasques de millora a l'accés a la Capella del Calvari per poder-la obrir al públic i incloure-la a les rutes culturals

Publicat el 07 de maig de 2021 a les 17:10
Durant aquesta setmana s'han iniciat les tasques de restauració de la portada d'entrada a la Col·legiata de Sant Pere d'Àger, per a conservar els elements de fusta i metall que componen l'estructura d'uns tres metres d'alçada i que dona accés a un dels elements patrimonials de més valor pel municipi, la Col·legiata d'Àger.

Es restauraran tots els elements que es troben malmesos pel sol i les inclemències meteorològiques, les tasques està previst que s'allarguin al voltant d'uns 10 dies. El pressupost, de 4.455 euros, corre a compte de l'Ajuntament d'Àger, pendent que s'acabin de tramitar els ajuts que atorguen les administracions per conservar el patrimoni cultural.

L'alcaldessa d'Àger, Mireia Burgués, s'ha mostrat satisfeta que les obres finalitzin en els pròxims dies i ha explicat que la conservació i restauració d'aquests elements és un pas més per consolidar el turisme familiar i cultural que ja rep la vila. "A Àger hi ha molta natura, però també hi tenim molta cultura, i l'hem de donar a conèixer i li hem de donar vida com sigui", ha dit.