La CUP ha presentat formalment una petició al Serveis Territorials de Cultura de Lleida per demanar un canvi de presidència del Consorci de Normalització Lingüística, que actualment està en mans de Montse Parra, regidora del PSC de Lleida.
En l'escrit, els cupaires consideren que el pacte entre la formació d'Àngel Ros i C's a la Paeria pel canvi del Reglament d'Usos Lingüístics suposa, de facto, un retrocés del català, motiu pel qual invalida, segons el seu parer, que els socialistes mantinguin el càrrec.
La formació independentista veu "absurd i surrealista" que Parra sigui la presidenta de l'organisme, i per això demana la convocatòria del Consell de Centre del Consorci per tal de canviar la presidència. En aquest sentit, la CUP aposta per escollir una persona de consens vinculada amb l'ensenyament i la difusió de la llengua catalana. Aquest nom haurà de ser aprovat, però, per la resta de representants de les institucions que conformen el consell: Departament de Cultura, Paeria, Diputació, Consells Comarcals i entitats.
El PDECat té la paella pel mànec
En els darrers mesos, tres consells de la demarcació de Lleida (Solsonès, Segarra i Pallars Sobirà) han aprovat la moció dels cupaires, si bé l'articulat ha estat tombat a la resta d'institucions on ha estat presentat, inclosa la Diputació de Lleida. En aquest cas, el PDECat - el partit que té la paella pel mànec per fer fora Parra atenent la seva majoria al Consell de Centre - ha mostrat una actitud poc bel·ligerant contra el PSC i ha emplaçat a discutir la qüestió al Consorci de Normalització Lingüística.
La CUP registra una instància a Cultura per fer fora el PSC de la presidència de Consorci Lingüístic
La formació reclama el vot dels representants per escollir un president de consens i vinculat a la difusió del català | Creu que els socialistes no poden ostentar el càrrec després d'haver pactat amb C's a la Paeria

- La regidora de Cultura de Lleida, Montse Parra -
- Àlvar Llobet
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de desembre de 2016 a les 20:57
Actualitzat el 03 de desembre de 2016 a les 21:19
Et pot interessar
-
Cultura Lleida celebrarà la Nit dels Museus amb 11 espais culturals oberts fins a mitjanit
-
Cultura Prop de 700 participants desfilaran a la Festa de Moros i Cristians de Lleida
-
Cultura El Cerdanya Film Festival s’obre al món des del Festival de Canes
-
Cultura Lleida es bolca en la Festa Major
-
Cultura El Déu que es va fer drac: la metamorfosi de lo Marraco
-
Cultura El Marraco dona el tret de sortida a la Festa Major tot i la pluja