Una delegació de la Diputació de Lleida ha viatjat a Nova York per tancar el "retorn digital" a Catalunya dels sepulcres dels Comtes d'Urgell. Després de mesos de feina, els tècnics del Museu The Cloisters –depenent del Metropolitan Museum of Art- han acabat ja els arxius digitals que permetran que les quatre tombes gòtiques es puguin visualitzar a la seva localització original, al Monestir de les Avellanes de Santa Maria de Bellpuig (Noguera).
Aquests arxius digitals també es podran utilitzar per finalitats acadèmiques. "Hem reconegut a 9.000 quilòmetres de casa, al The Cloisters de Nova York, una part important de la nostra història.
I en la mesura de les nostres possibilitats, amb mitjans tècnics moderns, volem reubicar elements que com a poble, mai hauríem d'haver perdut", ha assenyalat el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé. "És una responsabilitat institucional que els lleidatans puguin recuperar al Monestir de les Avellanes els sepulcres dels comtes d'Urgell, per fer justícia amb part de la nostra història i identitat", ha reblat Reñé. Models de fotogrametria 3D Els tècnics nord-americans han exposat a la delegació institucional de la Diputació de Lleida els treballs que s'han dut a terme amb les peces i que permetran reproduir-les al seu lloc original.
Les imatges sobre les quals s'ha treballat en models de fotogrametria 3D corresponen a quatre tombes de la col·lecció de The Cloisters, concretament la tomba d'Ermengol b VII, comte d’Urgell; la doble tomba d'Àlvar Rodrigo de Cabrera (conegut també com a Àlvar I d’Urgell), comte d'Urgell i de la seva esposa Cecília de Foix; el monument sepulcral d'Ermengol X, comte d'Urgell; i la tomba efígie d'un infant, probablement d'Ermengol IX, comte d'Urgell.
La Diputació de Lleida viatja a Nova York per tancar el retorn digital dels sepulcres dels Comtes d'Urgell
Els tècnics del Museu The Cloisters acaben els arxius en 3D que permetran que les tombes es puguin visualitzar al Monestir de les Avellanes
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 30 de juny de 2018 a les 18:09
Actualitzat el 30 de juny de 2018 a les 18:12
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer