L'Arxiu de l'Ajuntament de Lleida, amb motiu de la festa de Carnaval, difon al seu web i xarxes socials el cartell de Carnaval de l'any 1918 a la ciutat, una peça documental que serà restaurada pròximament per garantir la seva òptima conservació, segons ha informat la Paeria.
El cartell mostra una parella que sembla anar disfressada d'arlequí i de colombina, coneguts personatges de la Comèdia de l'Art, asseguts sobre una lluna i un fons de cercles de colors llampants. Tots dos tenen una actitud festiva i alegre, pròpia de la festa que anuncien.
En el marge dret del cartell es pot llegir el programa d'actes organitzats per la Paeria de Lleida, caracteritzats per la celebració de diversos balls de disfresses, tant públics com privats, en l'envelat de la ciutat. El cartell de grans dimensions (1,30 per 0,95 metres) està signat per A. Nicolàs i va ser imprès a la impremta Sol y Benet de Lleida.
L'Arxiu Municipal de Lleida restaurarà el cartell del Carnaval de la ciutat del 1918
La Paeria difon aquest document patrimonial amb motiu de la pròxima celebració d'aquesta festa
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de febrer de 2018 a
les 22:57
Et pot interessar
-
Cultura
El Museu de la Noguera recupera l’etapa balaguerina de Josep Maria Rosselló amb una nova exposició
-
Cultura
Xavier Grasset presentarà el seu nou llibre aquest dissabte a Balaguer i Lleida
-
Cultura
El Pla d’Urgell estrena una ruta literària per reivindicar el llegat de Joan Benet i Petit
-
Cultura
Àngels Gonyalons i El Petit de Cal Eril, caps de cartell del Dansàneu
-
Cultura
Nova edició de l'Aplec del Caragol de rècord: prop de 17.000 penyistes i 124 colles
-
Cultura
Balaguer estrenarà «La reguereta», una sardana inèdita de Sisco Amorós
