Un grup d'arqueòlegs ha trobat les restes òssies d'un soldat republicà durant uns treballs al Pilar d'Almenara, a Agramunt. La troballa va tenir lloc la setmana de l'11 al 15 de juliol en una excavació promoguda per l'Ajuntament d'Agramunt en un jaciment de període medieval a la torre del Pilar d'Almenara. Les restes del soldat republicà de la Guerra Civil es van trobar enterrades en una fossa al peu de la torre medieval i les ha recuperat la Direcció General de Memòria Democràtica del Departament de Justícia. D'acord amb els materials que es van trobar associats a l'enterrament, es tracta d'un home adult que pertanyia a la infanteria republicana i podria estar relacionat amb un búnquer defensiu proper.
Ara com ara es desconeixen les causes de la seva mort o la seva identitat, tot i que amb l'extracció d'una mostra de teixit ossi s'espera obtenir el perfil genètic de l'individu per a poder-lo encreuar amb els perfils genètics dels familiars de què disposa el Programa d'identificació genètica.
L'objectiu final, en tots els casos, és identificar i retornar les restes a la família. En cas que no fos possible determinar-ne la identitat, les restes serien inhumades al cementiri del municipi on van ser trobades.
La troballa ha estat una sorpresa per als arqueòlegs, ja que no es tenia constància de la presència de restes enterrades en aquesta zona. La informació d'aquesta excavació se sumarà a la de les set fosses que hi ha documentades al terme municipal d'Agramunt en el mapa de fosses de Catalunya.
Agramunt va ser un espai de rereguarda republicana del front del Segre durant la Guerra Civil. Durant el conflicte bèl·lic, l'exèrcit republicà va construir a l'entorn del Pilar d'Almenara -una torre del segle XI- un búnquer i unes trinxeres per defensar l'entrada a la població d'Agramunt i els accessos cap a la Segarra.
Troben les restes d'un soldat republicà durant uns treballs arqueològics al Pilar d'Almenara d'Agramunt
La troballa s'ha fet en una fossa al peu de la torre medieval
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 25 de juliol de 2022 a les 16:13
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer