[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n3jNReylm94[/youtube]
El Jornaler, el canal de Youtube de la filòloga Meritxell R. Lavall, ha publicat un divertit vídeo on ensenya a parlar el “catalán de payés” amb un curset accelerat. “Un cop l'hagueu après, ja no hi ha marxa enrere, mai més tornareu a parlar el català com abans”, alerta.
El vídeo, titulat “No cardem pa l'anec”, barreja escenes del procés català i de pagesia, amb imatges d'intriga inspirades en la pel·lícula El sisè sentit, dirigida per M. Night Shyamalan i interpretada per Bruce Willis i Haley Joel Osment.
L'autora proposa alguns prolegòmens, abans d'introduir-se en el curset: menjar una bona botifarra untada d'all i oli per tal d'afavorir la vibració de les cordes vocals i posar-se una barretina per millorar “l'acústica cranial”. I comença: “El català de pagès fa com l'andalús, retalla tot allò que es innecessari i utilitza obsessivament elements redundants com 'pas' o 'cardar'”-
La classe accelerada finalitza amb un exemple. Una noia molt "simpàtica" s'acosta en un bar i us diu si us voleu afiliar al PP. Hi ha dos tipus de resposta: la d'un barceloní i la d'un parlant de pagès. Les podeu veure al vídeo.
VÃDEO Curs accelerat per aprendre a parlar el «catalán de payés»
Úna filòloga mostra la divertida diferència entre la resposta d'un barceloní i un parlant de pagès a una petició d'afiliació al PP d'una noia molt “simpàtica”
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de setembre de 2017 a les 08:42
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer