El col·lectiu independentista Arran ha recordat aquest dimarts a l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, que tres joves de l'entitat seran jutjats després que la Guàrdia Urbana els denunciés per treure plaques de noms franquistes dels carrers de Lleida el passat mes de desembre.
El col·lectiu denuncia "el cinisme de les declaracions de l'Àngel Ros, que no tenen cap intenció de qüestionar el règim feixista i es mantindran en la seva negativa de fer un acte de justícia històrica", alhora que també destaca que el judici que se celebrarà aquest mes març contra tres joves "només s'explica si hi ha ordres polítiques ben clares i directes".
Per la seva banda, el col·lectiu "Acaba amb la placa" va retirar a finals del 2016 un total d'onze plaques d'edificis de Lleida en el marc d'una iniciativa per retirar "els vestigis del règim que encara queden a la capital del Segrià". De fet, segons el Memorial Democràtic, Lleida és la segona ciutat catalana amb més referències franquistes després d'Hospitalet amb 357 plaques.
Arran denuncia el caire polític del judici contra els joves que van retirar plaques dels carrers franquistes
El col·lectiu considera que Àngel Ros no té cap voluntat de qüestionar el règim franquista
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 07 de març de 2017 a les 15:05
Et pot interessar
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»
-
Política ERC pressiona el govern de Larrosa: “A Cappont no es viu d’anuncis, es necessiten escoles”
-
Política L’Esquerra Independentista de Lleida celebrarà una Diada per «construir la pròpia via»