Els cartells que rebategen l'espai de davant del CAP de Cappont de Lleida com a 'plaça 1 d'octubre' han aparegut tacats amb pintura blanca. Justament fa una setmana els veïns van tornar a instal·lar una de les plaques que algú va arrencar el 19 de novembre i abans els mateixos cartells també van ser pintats amb els colors de la bandera espanyola. El Comitè de Defensa de la República (CDR) del barri, però, ja ha anunciat a través del seu compte de Twitter que aquest mateix diumenge intentarà netejar-los perquè torni a lluir el nom del dia del referèndum.
El CAP de Cappont va ser un dels escenaris de les càrregues policials a la ciutat de Lleida l'1 d'octubre. El 4 de novembre una setantena de veïns van penjar les plaques als dos extrems de la façana de l'edifici com a record d'aquella jornada i van demanar a la Paeria que canviés oficialment el nom de l'espai, que actualment es diu Marquès de Leganés.
Des d'aleshores les plaques han estat objecte de pintades i fins i tot una va desaparèixer però els veïns organitzats al CDR asseguren que persistiran per fer-les visibles perquè volen que es recordi que l'1 d'octubre "vam votar malgrat amenaces i violència de l'Estat".
Ataquen els cartells de la rebatejada com a plaça «1 d'octubre» a Lleida
Política
El CDR del barri de Cappont intentarà netejar-les perquè torni a lluir el nom del dia del referèndum
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
09 de desembre de 2017 a
les 18:51
Actualitzat el
09 de desembre de 2017 a les
18:59
Et pot interessar
-
Política
Onze de Setembre: recordar, persistir, guanyar
-
Política
Meritxell Feliu serà la candidata d’Aliança Catalana a l'alcaldia de Lleida
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
