El Comú de Lleida no vol fer oposició al govern del que han format part fins ara. La formació ha assegurat aquest divendres que "garantirà la governabilitat de la ciutat" sempre que el govern municipal d'ERC i JxCat "respecti i mantingui" les polítiques recollides en el Pacte d'Entesa que els tres grups van acordar fa dos anys.
En una roda de premsa per valorar el trencament del tripartit, la regidora Elena Ferre ha defensat que l'itinerari que els socis de govern han seguit en el tema de Torre Salses i la posterior retirada de competències del regidor Sergi Talamonte han fet "insostenible" la continuïtat del Comú dins el govern municipal. Tot i així, ha afirmat que volen "seguir sent útils, sigui dins o fora a l'oposició" i, per això, ha dit que el traspàs de les seves carteres es farà de manera "responsable".
El Comú de Lleida s'ha compromès a "garantir la governabilitat de la ciutat mentre s'aposti i es defensi polítiques valentes i de canvi". Segons la regidora Elena Ferre, això contempla totes aquelles polítiques que el Comú qualifica de "prioritàries", com són en els àmbits de mobilitat, habitatge, transició ecològica, participació, serveis socials i el sanejament econòmic de l'Ajuntament.
En aquest sentit, el regidor Sergi Talamonte ha dit que passen a l'oposició amb una voluntat "continuista", és a dir, amb la voluntat de continuar treballant en tots aquells projectes que el grup ha endegat en els darrers dos anys i en aquells que falten per fer.
Ferre també ha afirmat que el traspàs de les regidories que del Comú, en el seu cas de Participació i Lluita contra la Corrupció i, en el cas de Talamonte, d'Habitatge i Transició Ecològica, es faran de manera "responsable".
El Comú garantirà la majoria de govern «si es mantenen les polítiques del pacte d'entesa»
Política
Defensen que el tema de Torre Salses i la destitució de Talamonte feien insostenible la seva continuïtat al govern
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
16 de juliol de 2021 a
les 18:24
Et pot interessar
-
Política
Expulsat un regidor de Vox del ple de la Paeria per qualificar Companys de «genocida»
-
Política
Lleida posa al dia les regles de convivència: més mediació i noves normes per a l’espai públic
-
Política
La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox
-
Política Lleida tirarà endavant l'ordenança que prohibeix el burca gràcies al vot de Junts
-
Política
Santiago Abascal, a Lleida: «Les solucions no passen per impulsar campaments d'immigrants»
-
Política
L’oposició frena l’ordenança de civisme de Lleida que prohibeix el burca i el nicab
