El govern espanyol diu que malgrat les protestes a Lleida tothom «s’estima l’Exèrcit»

Méndez de Vigo: “Moltíssima gent que s’acosta a l’Exèrcit i les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per interessar-se per la formació que donen”

Publicat el 20 d’abril de 2018 a les 18:21
Actualitzat el 20 d’abril de 2018 a les 18:27
El portaveu del govern espanyol, Íñigo Méndez de Vigo, ha assegurat aquest divendres que malgrat que hi hagi “algunes persones que mostren la seva disconformitat” amb la presència de l’Exèrcit a les fires de formació, això no entela “la realitat”, que és “a tot Espanya es s’aprecia i s’estima les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i l’Exèrcit perquè tenen la funció primordial de preservar es nostres llibertats”.

Ha fet aquestes manifestacions en resposta a una pregunta per les últimes polèmiques que han tingut lloc a Catalunya per la presència de l’Exèrcit a les fires de formació, com la d’aquest dijous a Lleida, on la plataforma Desmilitaritzem l’Educació va dur a terme una acció de protesta a la inauguració de la 12a Fira de Formació i Treball (F&T) de Lleida. Una vintena de persones van recórrer el saló encapçalades per una pancarta amb el lema 'les armes no eduquen, les armes maten'.

Segons Méndez de Vigo, malgrat aquest tipus de protestes, a les fires de formació “hi ha moltíssima gent que s’acosta a l’Exèrcit i les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat per interessar-se per la formació que donen i si després seguiran aquesta carrera”.