El grup municipal del PDECAT a la Paeria denuncia que l'equip de govern incompleix amb l'obligació determinada pel Cartipàs Municipal de publicar totes les factures de l'ajuntament en el termini màxim de tres mesos perquè puguin ser consultades pel públic en general. Els regidors demòcrates presenten una proposta de resolució a la Comissió Especial de la Transparència d'aquest divendres instant el govern municipal a complir amb aquesta disposició del Cartipàs, després que s'hagin desatès reiteradament preguntes sobre aquesta qüestió a la Comissió d'Economia.
La formació recorda que el Cartipàs Municipal, aprovat el 9 de juliol de 2015, diu, en la seva disposició addicional segona del control de la despesa, que "en relació als controls de la despesa i en compliment de la Llei 19/2014 de la transparència i la llei 15/2010 de la morositat, i per tal de complir el pagament a proveïdors, es determina que: la publicació de totes les factures de l'Ajuntament de Lleida a Internet, en un període màxim de 3 mesos, amb una freqüència d'actualització mensual, seguint les recomanacions i instruccions que a tal efecte estableixi l'agència Catalana de Protecció de Dades".
El grup municipal va preguntar a la Comissió d'Economia dels mesos de maig i setembre de 2016 sobre la previsió de publicació de les factures, sense que a dia d'avui s'hagin començat a publicar. La Comissió Especial de la Transparència serà la primera que presidirà la regidora Carme Culleré, que assumeix aquesta responsabilitat en nom del grup municipal del PDECAT.
El PDECAT denuncia que el govern de la Paeria amaga factures i no les publica a internet
Política
La formació presenta una proposta de resolució a la Comissió Especial de la Transparència després que continuïn sense publicar-se les factures, tot i que s'hagi demanat reiteradament a la comissió d'Economia
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
09 de març de 2018 a
les 09:39
Actualitzat el
09 de març de 2018 a les
09:44
Et pot interessar
-
Política
Els treballadors de la Paeria de Balaguer diuen prou i denunciaran el bloqueig del conveni laboral
-
Política
És possible un govern del PP i Aliança Catalana a Lleida després de les municipals?
-
Política Larrosa alerta d'un pacte entre el PP i Aliança Catalana per governar Lleida
-
Política
Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N
-
Política
Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
