El ple de la Paeria ha aprovat per unanimitat la moció promoguda per l'Associació d'Agitació Cultural de Ponent, la Baula, per recordar les víctimes del Bombardeig de l'any 1937 a Lleida que va causar 250 morts i 750 ferits.
Així, el PSC finalment hi ha votat a favor, tot i la polèmica generada dimarts quan l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va titllar de "niñatos superbs" als membres del col·lectiu en entendre que amb la seva proposta obviaven l'homenatge que la ciutat ja fa cada any el 2 de novembre i des de l'any 2006, amb un acte de record davant el Liceu Escolar, amb supervivents del bombardeig.
Membres de la Baula han assistit aquest divendres al ple amb pancartes contra el feixisme que han aixecat quan han parlat alguns regidors, entre ells els del PSC. Ros ha dit públicament que "si els va ofendre, retiro les meves paraules però els demano que quan parli un demòcrata i en particular un socialista, mai aixequin pancartes d'antifeixisme, perquè el meu partit és el que més víctimes ha tingut i el que més ha lluitat contra el feixisme".
El ple de la Paeria aprova la moció de la Baula per recordar el bombardeig de Lleida
Ros retira les paraules de "niñatos superbs" amb què va qualificar els membres del col·lectiu i els demana que ells no relacionin els socialistes amb el feixisme
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juliol de 2018 a les 14:47
Actualitzat el 27 de juliol de 2018 a les 14:52
Et pot interessar
-
Política PSC i Junts pacten l'alcaldia d'Almacelles per a Vanessa Olivart
-
Política «La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena»
-
Política Balaguer aprova el nou pressupost: 21,9 milions
-
Política ERC denuncia que l’ampliació de la zona blava a Lleida busca més ingressos i no mobilitat sostenible
-
Política El Parlament demana més trens entre Lleida i Montsó i reobrir estacions a Almacelles i Raimat
-
Política ERC d'Almacelles proposa un «govern de consens» després de la dimissió de l'alcalde