La crisi en la que està immersa el PSC no sembla que hagi de tenir aturador, almenys així ho reflecteixen les previsions. Les dades del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) fetes públiques aquesta setmana obren un escenari polític al Parlament de Catalunya difícil de pair pels socialistes, que perden bous i esquelles en diversos indrets del país. Un dels llocs on la trompada és més sonada és a les terres de Ponent, on els socialistes lleidatans es quedarien per primer cop sense representació parlamentaria.
Prenent els percentatges del CEO i aplicant l'actual llei electoral, es dibuixa un escenari on el diputat s'aconseguiria a partir del 3,3% de vots. D'aquesta manera i sense aplicar cap marge, ERC guanyaria per primer cop a la demarcació amb 8 escons i el 28,5% de sufragis seguit de CiU, que faria un pas enrere quedant-se amb el 16,5% de vots, un resultat que el deixaria amb 5 representants. 13 dels 15 escons que hi ha en joc al territori ja serien per les formacions de Junqueras i Mas.
La CUP i Podemos veurien pel retrovisor el PSC
Al tercer lloc pujaria la CUP, que per primer cop aconseguiria representació parlamentaria a Lleida. La formació obtindria un escó amb el 5,8% dels vots. Podemos seria l'altra novetat i quedaria en quarta posició amb també un escó i un 4,3% de suports. El PSC rep el 3% de vots i es quedaria per primer cop a la seva història sense entrar al Parlament de Catalunya. Seria la cinquena força a la demarcació avançant a Ciutadans, que reben un 2% de suports i al PP, que es queda amb un 1,8% de vots.
Prenent les previsions del CEO i aplicant un marge del 0,4%, les forquilles d'escons quedarien de la següent manera: ERC 7-9, CiU 4-5, CUP 1-2, Podemos 1-0, PSC 0-1.
El PSC de Lleida perdria el Parlament per primer cop si es votés avui
Política
ERC aconseguiria un resultat històric amb 8 diputats, tres més que CiU, que es quedaria en segon lloc | Ciutadans avança al PP en percentatges
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
02 de novembre de 2014 a
les 01:13
Et pot interessar
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
