La Crida per Lleida ha exigit aquest dilluns a Àngel Ros que acordi per Decret d’Alcaldia la substitució de 9 carrers franquistes del nomenclàtor per no reunir els requisits exigits per l’article 15.1 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la que es reconeixen i amplien drets i s’estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la guerra civil i la dictadura.
El grup municipal va sol·licitar al Alcalde President del Ple que inclogués, en l’ordre del dia de la sessió plenària de desembre, el punt relatiu a la retirada de noms del nomenclàtor de carrers de la ciutat dedicats a personatges vinculats al franquisme, donat que el Ple a 29.01.16 havia aprovat (amb el vot en contra d’ERC i Crida) una moció de CiU per la creació d’una comissió d’experts. Tot i la petició, Ros s'ha negat a portar aquest tema al plenari.
Davant d'aquest fet, la Cirda assegura que acudirà a la via jurisdiccional si el paer en cap no retira els noms franquistes dels carrers. "S’ha acabat el temps d’escudar-se i amagar-se en comissions i de dilatar la retirada de carrers amb més subterfugis", ha destacat el regidor Pau Juvillà.
La Crida anuncia que obrirà la via jurisdiccional si Ros no retira els noms franquistes de Lleida
Política
La formació dóna un ultimàtum al paer en cap i insta a que porti el cas al ple perquè sigui votat
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de desembre de 2016 a
les 13:56
Actualitzat el
19 de desembre de 2016 a les
14:12
Et pot interessar
-
Política Sara Bailac deixa el Senat i renuncia a repetir com a candidata d'ERC per Lleida
-
Política
ERC reclama congelar els impostos de la Paeria i compensacions per la taxa de residus
-
Política
Treballem per Balaguer denuncia que el govern local no aplica la moció per limitar l'horari nocturn dels comerços
-
Política
El socialista Sebastià Noguero és investit nou alcalde d'Almenar en compliment del pacte amb ERC
-
Política
Un centenar de persones recorden l’1-O a la plaça Paeria de Lleida
-
Política
Expulsat un regidor de Vox del ple de la Paeria per qualificar Companys de «genocida»
