La Fiscalia General de l'Estat ha allargat sis mesos més la investigació contra desenes d'alcaldes catalans per la seva suposada col·laboració amb el referèndum de l'1-O. La investigació es porta des de la Fiscalia Superior de Catalunya en el cas dels alcaldes que són diputats al Parlament i des de les fiscalies provincials i d'àrea en la resta de casos. A mitjans d'aquest mes està prevista una reunió entre els fiscals en cap d'àrea, fiscals provincials i el fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, per tractar les diligències a practicar i unificar criteris.
Segons ha publicat El Periódico de Catalunya, l'allargament de la investigació es produeix perquè els sis mesos establerts legalment per les diligències fiscals ja van caducar fa unes setmanes i calia arxivar-les, portar-les a un jutjat o allargar-les. Ara la investigació se centrarà en aclarir si els consistoris van cedir locals municipals per a les votacions. Per això, s'ha requerit a algunes policies locals perquè informin d'aquest aspecte.
La fiscalia allarga sis mesos més la investigació contra alcaldes per col·laborar amb l'1-O
Política
El ministeri públic vol aclarir ara si es van cedir locals municipals per a les votacions
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
05 d’abril de 2018 a
les 09:43
Et pot interessar
-
Política
Els treballadors de la Paeria de Balaguer diuen prou i denunciaran el bloqueig del conveni laboral
-
Política
És possible un govern del PP i Aliança Catalana a Lleida després de les municipals?
-
Política Larrosa alerta d'un pacte entre el PP i Aliança Catalana per governar Lleida
-
Política
Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N
-
Política
Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
