Diversos agents de paisà de la Guàrdia Civil han irromput aquest dijous al matí a la Comissaria Regional de Mossos d'Esquadra a Ponent, ubicada a la ciutat de Lleida. Ho ha fet una comitiva judicial, oficiada pel Jutjat d'Instrucció 4 de Lleida, que ha iniciat un registre per trobar documents sobre el referèndum del passat 1 d'octubre.
En concret, i segons informa el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), els agents (gairebé una desena) volen endur-se les gravacions de la centraleta de comunicacions de Mossos de Ponent en tot allò que faci referència a la jornada de l'1-O, unes hores abans i unes hores després. Segons les mateixes fonts, la Guàrdia Civil també ha demanat tota la informació del telèfon de dos responsables de Mossos i d'un agent de la regió policial de Lleida, i estaria buscant altres documents. Durant el matí han entrat dos agents més que s'han unit a la investigació. La causa està secreta i investiga si els Mossos van desobeir les ordres del TSJC per impedir la celebració del referèndum.
Aquesta mateixa setmana, dimarts, la Guàrdia Civil ja es va presentar a la seu central del 112 de Reus per buscar informació sobre l'1-O. Ho feien per ordres d'un jutjat de Gandesa que té oberta una investigació arran d'una denúncia d'un particular per suposada "inacció" dels Mossos l'1-O. En aquest cas, el magistrat va requerir l'autoritat competent dels Mossos perquè conservi les converses d'interès en el dispositiu d'emmagatzematge que haurà de ser posat a disposició del jutjat.
La investigació va començar ahir dimecres i s'espera que s'allargui fins demà.
La Guàrdia Civil irromp a la Comissaria Regional de Mossos a Lleida per buscar trucades de l'1-O
Política
Registren gravacions de la centraleta de comunicacions | Una comitiva judicial s'ha personat a la caserna aquest dijous al matí
- Un agent de paisà de la Guàrdia Civil -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Successos Cinc ferits, tres d’ells crítics, en bolcar un vehicle a Ribera d’Urgellet Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Comença la renovació de l’A-2 entre Cervera i la Panadella amb una inversió de 12,3 milions Redacció
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Publicat el
19 d’octubre de 2017 a
les 11:56
Actualitzat el
19 d’octubre de 2017 a les
16:39
Et pot interessar
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
