La Joventut Socialista de Lleida (JSC) aposta per la retirada del franquisme dels carrers de la ciutat tal com reclamen ERC, la Crida i el Comú de Lleida. El primer sectretari de la formació a les Terres de Lleida, Eudald Ibars, ha assegurat en una tertúlia a LleidaTV aquest divendres que "s'ha de fer un pas valent per fer desaparèixer el franquisme dels carrers de Lleida", un posicionament que topa amb els arguments de l'equip de govern de la Paeria, que en paraules de Montse Parra ha asegurat que la ciutat "ja està lliure de franquisme".
Sobre aquesta qüestió, Ibars ha recordat que la qüestió de la memòria històrica ja la va portar la JSC al ple de la Paeria fa un any i mig, alhora que ha vist amb bons ulls el fet d'una consulta ciutadana per tal que la gent pugui decidir sobre el nomenclàtor de la ciutat. "La participació de la societat civil és bona", ha dit Ibars, que ha destacat que l'executiu d'Àngel Ros "ho valorarà positivament".
Les declaracions del líder de la joventut socialista han arribat poques hores després de la presentació del manifest a favor de la retirada dels noms dels carrers franquistes que hi ha a la Lleida. Diputats, regidors i formacions polítiques han donat suport a l'articulat, que està obert a noves adhesions per internet.
La joventut socialista de Lleida, a favor de la retirada del franquisme dels carrers: «S'ha de ser valent»
Política
El primer secretari de la formació assegura que veu bé una consulta ciutadana
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
- Àlvar Llobet i Sotelo
- Responsable de NacióLleida
Publicat el
10 de desembre de 2016 a
les 02:45
Actualitzat el
10 de desembre de 2016 a les
02:59
Et pot interessar
-
Política
Els treballadors de la Paeria de Balaguer diuen prou i denunciaran el bloqueig del conveni laboral
-
Política
És possible un govern del PP i Aliança Catalana a Lleida després de les municipals?
-
Política Larrosa alerta d'un pacte entre el PP i Aliança Catalana per governar Lleida
-
Política
Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N
-
Política
Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
