La Junta Electoral de Zona (JEZ) a Lleida va acordar aquest dimarts prohibir a la Paeria la difusió de la revista municipal del mes de març al veure-hi continguts clarament electoralistes. Ho va fer en estimació a una denuncia interposada per Junts per Catalunya que alertava de continguts amb "al·lusions clares" a les "fites" aconseguides per l'Ajuntament durant el mandat.
D'aquesta manera, la JEZ considera que les referència als projectes de l'enllumenat públic de Cappont, la passarel·la del Liceu Escolar i la millora de l'accés en bicicleta als barris així com la segona fase del l'aiguamoll de Rufea, són "fets aconseguits que no es poden publicar en període electoral".
A la denuncia de la formació es valora que la campanya de difusió de la revista 'La Paeria' del mes de març, atempta, pel seu contingut, de forma clara contra els "principis d'objectivitat i transparència que han de presidir en tot moment els processos electorals", així com el principi d'igualtat entre els actors electorals.
Així mateix, la qualifica "d'electoralista i partidista" i que en cap cas és "imprescindible per la salvaguarda de l'interès públic o pel correcte desenvolupament dels serveis públics".
Segons JuntsxCat, la difusió de la revista es pot reprendre un cop acabat el període electoral, i d'aquesta manera es possibilita que els ciutadans estiguin informats sense alterar la neutralitat en plena campanya.
La Junta Electoral prohibeix a la Paeria difondre la revista municipal al veure-la electoralista
Política
Arran d'una denúncia de Junts per Catalunya que alertava de continguts amb ''al·lusions clares'' a les ''fites'' aconseguides per l'Ajuntament durant el mandat
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
11 d’abril de 2019 a
les 07:18
Et pot interessar
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
