La plaça del CAP de Cappont que va ser escenari de múltiples agressions policials cap a ciutadans durant el referèndum passarà a dir-se "1 d'octubre". El canvi ha estat aprovat aquest divendres en el ple municipal, on el CDR de Cappont ha presentat una moció.
L'alcalde de Lleida ha donat el seu aval al canvi de nom, demanat pel president de l'associació de veïns del barri. Per fer oficial el canvi de nom hi haurà un informe de la comissió de l'1-O, un vot afirmatiu del Consell de Ciutat, que es reblarà amb un decret d'alcaldia.
La proposta ja va passar pel ple durant la legislatura passada i va ser tombada amb els vots de PSC, Cs i PP. Populars i ciutadans també han votat en contra de la moció aquest divendres mentre que el PSC s'ha abstingut.
El govern municipal ha fet costat a la moció perquè "votar no és delicte", alhora que ha recordat la violència policial. En aquest sentit, Jordina Freixanet ha recordat que l'executiu local ha creat la comissió de l'1-O per saber "què va passar aquell dia a la ciutat de Lleida".
El portaveu del PP, Xavi Palau, ha assegurat que aquesta moció demana una mesura que ja ha estat presa per l'alcalde, alhora que ha assegurat que no representa tots els veïns del barri de Cappont. En una línia similar s'ha mostrat el grup de Cs, que ha reiterat que l'1-O va ser un "cop d'estat". Ángeles Ribes ha carregat contra la gestió del Govern català i ha assegurat que la proposta no abraça tota la ciutadania. El PSC ha indicat que la plaça és un "espai públic de la ciutat" i que esperarà la proposta de l'alcalde.
La Paeria aprova que la plaça del CAP de Cappont es digui «1 d'octubre»
El govern de la Paeria aprova la moció dels veïns del barri
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de juliol de 2019 a les 08:43
Et pot interessar
-
Política Francesc Roset pren el relleu de Sergi Pelegrí a l’alcaldia d’Arbeca
-
Política Tàrrega reestructura el cartipàs després de la sortida de la CUP
-
Política La Paeria aprova l’inici del nou POUM, amb 27.000 habitatges i reordenació del sòl industrial
-
Política Pijuan defensa la continuïtat del servei privat d’aigua: «No és viable la municipalització»
-
Política La CUP surt del govern de Tàrrega pel trencament de l’acord sobre l’aigua
-
Política Les crítiques per la inseguretat i la deixadesa marquen la reunió del pla integral del casc antic de Balaguer