Josep Maria Palau ha deixat aquest dimarts de ser alcalde de Benavent de Segrià després de la renuncia oficial que ha presentat al ple del consistori. El polític del PP ha explicat els motius de la seva decisió d'abandonar l'alcaldia amb retrets al seu soci de govern, el PSC, pel pacte que va fer amb CiU un cop s'havia decidit a no cedir un espai municipal pel 9-N després de la suspensió cautelar del Tribunal Constitucional. "Davant d'aquesta situació, em sento sense legitimació per continuar en el càrrec" ha indicat Palau, que ha admès que el 10 de novembre (quan va decidir dimitir) va ser el dia més trist de la seva vida política.
Palau ha parlat de respecte per les institucions públiques, i encara que ha dit que aquesta decisió ha estat "dolorosa i difícil" considera que els sentiments s'han de subjugar al dictat de les lleis. L'abandó de la vara consistorial no vol dir que deixi el consistori. L'exalcalde ha indicat que es mantindrà com a regidor.
En el seu darrer discurs com a primer edil, Palau ha tret pit de la situació econòmica que deixa, assegurant que Benavent no té cap factura aprovada pendent de pagar i que el consistori té al banc més de 200.000 euros.
«Les lleis estan per damunt dels sentiments»
Josep Maria Palau oficialitza la dimissió com alcalde de Benavent de Segrià fent una defensa de les institucions espanyoles
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de novembre de 2014 a les 01:02
Actualitzat el 19 de novembre de 2014 a les 01:22
Et pot interessar
-
Política EN DIRECTE El ple ordinari d'abril de la Paeria de Lleida
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita
-
Política La Paeria aprova definitivament el pressupost del 2025
-
Política Feijóo s'acosta als empresaris lleidatans per normalitzar un Majèstic 2