Els grups municipals del PDECAT i Unió, ERC i la Crida-CUP han consensuat una moció que se sotmetrà a l'aprovació del ple municipal d'aquest divendres en la qual, segons el text pactat, insten l'Ajuntament de Lleida "a recollir testimoniatges, material gràfic i audiovisual i a redactar un informe que serveixi per explicar la veritat dels fets que es van produir a la ciutat de Lleida coincidint amb el referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre".
La proposta s'inscriu en la iniciativa impulsada per l'Associació Catalana de Municipis (ACM) a Catalunya per poder aportar amb el màxim d'objectivitat i rigor un relat detallat dels esdeveniments, que faci de contrapunt als atestats de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i els informes i querelles de la fiscalia, han informat en sengles comunicats el PDECAT i ERC.
El president del grup municipal del PDECAT, Toni Postius, ha explicat que l'objectiu és "recollir dades, testimoniatges, informes mèdics i material gràfic per poder-lo contrastar amb el relat policial i amb les falsedats que es descriuen en la querella de la Fiscalia General de l'Estat".
PDECAT, CUP i ERC demanen a la Paeria recollir testimoniatges de l'1-O
Política
La moció se sotmetrà a l'aprovació del ple municipal d'aquest divendres
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
24 de maig de 2018 a
les 16:53
Et pot interessar
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
