Hores decisives per a la confecció de la llista de Junts per Catalunya (JxCat) al Congrés dels Diputats. Les reunions dels últims dies celebrades a Soto del Real i a Waterloo han permès avenços en la tria dels perfils i, segons diverses fonts consultades per NacióDigital, els presos de l'espai postconvergent es perfilen com a caps de cartell en tres de les quatre demarcacions catalanes. En aquest sentit, Jordi Sànchez es perfila com a candidat a Barcelona, mentre que Josep Rull i Jordi Turull apareixen com a favorits per liderar JxCat a Tarragona i a Lleida, respectivament.
En el cas de Girona, la situació no és tan clara. Les fonts consultades assenyalen que hi ha tres dirigents amb possibilitats: Lluís Puig -exiliat a Brussel·les-, Marina Geli -exconsellera de Salut amb el tripartit i ara a la Crida Nacional per la República- i Gemma Geis, que va ser cap de cartell a la demarcació en les eleccions del 21-D i que gaudeix d'una molt bona relació amb els presos i amb Carles Puigdemont. L'expresident de la Generalitat i el president del PDECat, David Bonvehí, van tractar la qüestió dissabte a Waterloo. El dia anterior, Bonvehí va analitzar la situació amb Rull, Turull i Sànchez a Soto del Real acompanyat de la consellera de la Presidència, Elsa Artadi.
Dirigents consultats assenyalen que dimecres és el dia escollit per a la reunió de la cúpula del PDECat, que ha d'avalar la llista. L'endemà, dijous, és la data escollida per celebrar un consell nacional extraordinari que serveixi per fer costat a la fórmula amb la qual es presentaran a les eleccions. El 15 de març és la data límit per formar coalicions, i el dia 25 és l'última jornada per publicar els noms integrants de les candidatures. Fonts del partit assenyalen que la fórmula podria ser com la del 21-D del 2017, és a dir, formada pel PDECat i CDC, a l'espera del rol que hi jugui la Crida.
[blockquote]La direcció del PDECat preveu reunir-se dimecres per validar les llistes i convocar per l'endemà un consell nacional extraordinari[/blockquote]
L'espai liderat per Puigdemont i Sànchez està fent una consulta als associats sobre una llista unitària, i es pot votar fins demà dimarts. En cas que hi el resultat sigui favorable a formar part d'una candidatura "el més unitària possible", la Crida farà primàries per escollir les persones que formarien part de la llista de JxCat. L'associació està registrada com a partit i no tenia intenció d'activar-se tan aviat per anar a eleccions, però la convocatòria precipitada de Pedro Sánchez ha canviat les previsions.
Debat sobre els números dos
Dins del PDECat ningú amaga que Sànchez, Rull i Turull, en cas de ser escollits per la ciutadania, no podran romandre gaire temps en el càrrec. Per què? Perquè tothom compta que la sentència els inhabilitarà per exercir càrrec públic, i per tant haurien de deixar l'acta -sempre i quan l'haguessin pogut agafar-. Això fa que el debat sobre qui els acompanyarà tingui la mateixa intensitat que per trobar un cap de llista.
Pel que fa a Barcelona, la favorita és Míriam Nogueras, vicepresidenta del PDECat i responsable d'acció política a Madrid, que és molt propera a Puigdemont. A Tarragona s'hi perfila Ferran Bel, secretari d'organització del partit i amb experiència al Congrés dels Diputats. Pel que fa a Girona, el més ben situat per ser número dos de qui s'acabi escollint és Sergi Miquel, diputat des del 2016. A Lleida, té moltes possibilitats Anna Feliu, alcaldessa de l'Albi i directora dels serveis territorials de Presidència.
[blockquote]Bel és el favorit per ser número dos a Tarragona, Sergi Miquel es perfila pel mateix lloc a Girona, Anna Feliu hi opta a Lleida i Nogueras és a totes les travesses a Barcelona[/blockquote]
La tria dels noms no només és rellevant pel que fa als equilibris interns -delicats de cara al debat obert en tot l'espai postconvergent-, sinó que també influeix directament en quina estratègia se seguirà a Madrid. Malgrat que els resultats que projecten les enquestes no són bons, els diputats de JxCat poden ser decisius en la investidura de Pedro Sánchez com a president del govern espanyol. La militància ha reforçat, escollint-los per formar part de les llistes, dirigents partidaris del diàleg amb l'Estat com Marta Pascal i Carles Campuzano, aquest últim amb polèmica al Garraf.
							
																					
																Sànchez, Rull i Turull es perfilen com a caps de cartell de JxCat al Congrés
L'expresident de l'ANC és el favorit per Barcelona, mentre que els exconsellers de Territori i de Presidència liderarien les llistes a Tarragona i Lleida, respectivament
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de març de 2019 a les 22:14
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny Política
												ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
- 
												 Política
												Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics Política
												Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
- 
												 Política
												Jordina Freixanet, candidata d'ERC a Lleida per a les municipals del 2027 Política
												Jordina Freixanet, candidata d'ERC a Lleida per a les municipals del 2027
- 
												 Política
												El Govern crearà quatre noves seus corporatives i tres noves OAC a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran Política
												El Govern crearà quatre noves seus corporatives i tres noves OAC a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran
- 
												 Política
												Illa referma el seu compromís amb projectes com els Canals d'Urgell, Torreblanca i l'estació intermodal de Lleida Política
												Illa referma el seu compromís amb projectes com els Canals d'Urgell, Torreblanca i l'estació intermodal de Lleida
- 
												 Política
												La Paeria redueix la taxa variable d’escombraries i congela els principals impostos per al 2026 Política
												La Paeria redueix la taxa variable d’escombraries i congela els principals impostos per al 2026

 
															 
															 
															 
															