Una quarantena d'alcaldes d'ERC de les comarques de Ponent s'han presentat aquest divendres al matí a la subdelegació del govern a Lleida per manifestar el seu rebuig a la situació política actual bloquejada pel 155 i l'empresonament dels líders independentistes.
En aquest sentit, els alcaldes s'han dirigit al registre de la subdelegació per registrar cadascun 5 cartes dirigides al rei Felip VI, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, el ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría, i el delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo. Als alcaldes se'ls ha facilitat l'accés a les dependències i han format una llarga cua per passa un per un pels taulells administratius i registrar aquestes cartes on es demana respecte pel president Torra i també que es publiqui el nomenament de nou Govern.
A la sortida els batlles republicans han estripat simbòlicament la carta enviada aquesta setmana per Millo demanant neutralitat als espais públics. Les quatre cartes adreçades al rei, el president espanyol, Mariano Rajoy, la vicepresidenta espanyola, Sáenz de Santamaría, i el ministre de l'Interior, José Ignacio Zoído, són iguals. Se'ls adrecen com a alcalde o alcaldessa de la població en concret i relaten la situació d'excepcionalitat que viu Catalunya des de passat 20 de setembre, amb atacs a l'autogovern i la vulneració dels drets polítics i civils.
Una quarantena d'alcaldes d'ERC es presenta a la subdelegació del govern per demanar el final del 155
Han registrat cartes dirigides al Rei, Rajoy, Millo, Zoido, i Sáenz de Santamaría exigint-los l'alliberament dels presos
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de maig de 2018 a les 00:40
Actualitzat el 26 de maig de 2018 a les 00:46
Et pot interessar
-
Política Francesc Roset pren el relleu de Sergi Pelegrí a l’alcaldia d’Arbeca
-
Política Tàrrega reestructura el cartipàs després de la sortida de la CUP
-
Política La Paeria aprova l’inici del nou POUM, amb 27.000 habitatges i reordenació del sòl industrial
-
Política Pijuan defensa la continuïtat del servei privat d’aigua: «No és viable la municipalització»
-
Política La CUP surt del govern de Tàrrega pel trencament de l’acord sobre l’aigua
-
Política Les crítiques per la inseguretat i la deixadesa marquen la reunió del pla integral del casc antic de Balaguer