Per tot plegat la previsió és que el cos de bombers pugui tornar a treballar en el lloc del sinistre dilluns a la tarda quan la maquinària ja hagi desmuntat l'estructura de ferratge de dalt a baix des de la carretera.
Aquest diumenge a les 6 de la tarda van comparèixer en roda de premsa a l'edifici administratiu del govern andorrà, el cap de govern, Jaume Bartumeu, el ministre d'interior, Víctor Naudi, i el ministre d'ordenament territorial, Vicenç Alai, que van explicar que una màquina de grans dimensions i molt pesada s'està traslladant a Andorra des de Fraga, operació complicada perquè s'ha hagut de calcular el trajecte que faria en funció del pes que els ponts entre l'estat espanyol i Andorra poden suporta, i també en funció dels girs que la llargada de la màquina permet efectuar.
Les previsions del govern Andorra són que durant la nit es pugui fer la instal·lació de la màquina, que es preveu complicada perquè hi ha previsió que nevi a cotes baixes. A primera hora d'aquest dilluns al matí pensen que aquesta podrà començar a desenrunar l'estructura de ferros des de la carretera mitjançant un llarg braç mecànic de que disposa.
Les obres restaran aturades com a mínim fins dimecres després del consell de ministres en el qual s'estudiarà tots els informes tècnics que a hores d'ara s'estan tramitant. El govern andorrà manifesta que en termes socials no té cap motiu que a hores d'ara puguin posar en dubte que els treballadors estiguessin contractats i assegurats correctament.
Una intensa nevada cau a la zona de l'accident. FOTO: Eduard Garcia. Una forta nevada cau a la zona de l'accident. Foto: Eduard Garcia.