Un equip de científics de dues universitats xineses ha desenvolupat panells solars capaços de generar energia en dies de pluja, boira o fins i tot de nit. "L'objectiu és elevar l'eficiència de conversió de la llum directa fins que torni a haver-hi més, generant energia suficient en condicions d'escassa lluminositat com ara pluja, boira, boira o en la nit", explica al diari el professor Tang Qunwei, de la Universitat Oceànica de la Xina, una de les responsables del projecte.
Un altre equip liderat pel professor Yang Peizhi, de la Universitat Pedagògica de Yunnan, també participa en el desenvolupament d'aquestes plaques solars, que segons la premsa oficial xinesa poden suposar una "revolució fotovoltaica". La principal innovació d'aquests panells és l'ús d'un nou material anomenat LPP (les sigles en anglès de fòsfor de llarga persistència) que pot emmagatzemar energia solar durant el dia perquè aquesta sigui recol·lectada durant la nit.
Aquests avenços han estat publicats en revistes científiques d'Estats Units i Europa, que han destacat el descens de costos que l'energia solar podria tenir gràcies a aquest tipus de panells. Bona part de l'energia que consumeix la Xina procedeix de combustibles fòssils (carbó i petroli), però al mateix temps la segona economia mundial és el país amb més centrals solars instal·lades.
Científics xinesos creen panells solars que funcionen també amb boira
El projecte ha estat publicat en revistes europees i americanes
ARA A PORTADA
-
L’Atlètic Lleida desafia el Lleida CF i ofereix conservar el seient als seus socis Oriol Almacellas Verdés
-
-
Maials ultima els preparatius per a una Festa Major amb cinc dies d’activitats per a tothom Redacció
-
Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida Redacció
-
Publicat el 03 d’abril de 2017 a les 22:38
Et pot interessar
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Raimat enceta una verema marcada pel fred amb bones previsions de qualitat
-
Societat Assir Lleida i Popetaines impulsen un model integral per a la lactància materna
-
Societat La Diputació rehabilita la carretera entre les Borges i la Floresta
-
Societat Les fades de Carner-Ribalta «s’escapen» del vandalisme
-
Societat L’últim gest solidari d’Anna Salvadó recapta més de 6.000 euros per Palestina