El cap d'Epidemiologia de l'Hospital Clínic, Antoni Trilla, creu que el confinament domiciliari "podria ser una de les alternatives a considerar" al Segrià si la incidència no baixa, però ha afegit que encara "s'ha de donar un cert marge" per veure com evolucionen els casos i les hospitalitzacions.
En declaracions a Catalunya Ràdio, ha opinat que el brot encara és "controlable" abans d'aplicar noves mesures. "Semblaria que la cosa no va a una velocitat tal que no permeti encara tenir esperança de controlar el brot sense anar escalant més mesures", ha dit. Ara bé, ha constatat que caldrà allargar el tancament perimetral si la incidència no baixa en 14 dies, i també pensar en altres mesures.
Trilla ha reconegut que el confinament perimetral "ja suposa un grau més del que inicialment estava previst per controlar els brots", però ha insistit que "si tot va bé, la cosa es pot controlar encara".
Ha indicat que una taxa de 149 casos per cada 100.000 habitants és "clarament alta, molt per sobre de l'esperable", i ha recordat que a Alemanya parlen de brot amb 50 casos. Al seu parer, si passats 14 dies la incidència baixa a 30, 40 o 50 casos seria una bona notícia, però si es manté en les xifres actuals, caldrà allargar el confinament perimetral. A més, ha avisat que caldrà també controlar que no es produeixi una sobrecàrrega del sistema sanitari. "Si comença a veure's més desbordat s'haurà de mirar molt bé si s'ha de prendre alguna altra mesura", ha advertit.
Sobre la selectivitat, ha opinat que no és un "risc especialment alt", perquè les mesures d'higiene i seguretat estan molt ben preparades.
El confinament a casa es contempla al Segrià si no baixen el nombre de contagis
Societat
L'epidemiòleg Antoni Trilla opina que caldrà allargar el tancament perimetral si els casos no baixen en 14 dies i pensar en altres mesures
ARA A PORTADA
-
Política Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
06 de juliol de 2020 a
les 09:59
Actualitzat el
06 de juliol de 2020 a les
10:21
Et pot interessar
-
Societat
La Diputació de Lleida es desmarca d’una xerrada de Ramon Cotarelo a Juneda i exigeix retirar-ne el logotip
-
Societat
La mort de l’os Cachou inspira una sèrie sobre la polarització i la identitat de l’Aran
-
Societat
Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova
-
Societat
La Paeria de Balaguer fa marxa enrere i desmuntarà el tendal del Mercadal
-
Societat
Entitats del tercer sector de Lleida fan una acció reivindicativa per reclamar noves polítiques d'habitatge assequible
-
Societat
L'Audiència de Lleida condemna a 2 anys de presó un noi que va agredir sexualment una noia
