El Departament de Salut, a través del Servei Català de la Salut, ha indicat que davant la decisió del Parlament de demanar que s'aturi el Consorci Sanitari de Lleida, les entitats poden presentar les observacions i al·legacions "respectant el procés de transparència i retiment de comptes de tota la feina feta durant el període de preparació del projecte".
A partir del resultat del procés d'informació pública es valoraran les al·legacions i es traslladarà, de nou, a les forces parlamentàries perquè en tinguin coneixement i es puguin prendre les decisions "més adients, en favor del sistema públic de salut del territori", segons ha assenyalat el Departament.
Les al·legacions que es recullin durant el període d'exposició pública se sumaran a les opinions i suggeriments recollits en les diferents accions de participació ciutadana i institucional dutes a termes en els darrers tretze mesos des de l'acord de Govern del 25 de febrer de 2014 que insta a iniciar un procés per unificar, sota titularitat pública, tots els dispositius assistencials gestionats per les entitats proveïdores del sector públic, en l'àmbit de les Regions Sanitàries Lleida i de l'Alt Pirineu.
El Departament recorda que des del primer moment l'objectiu ha estat informar i donar a conèixer tots els detalls del projecte. Per aquest motiu, al llarg del darrer any, afegeix, els responsables de les entitats consorciades han concertat centenars de trobades que han reunit més de 3.000 persones, professionals, representants del territori (ajuntaments, consells comarcals) i entitats i associacions per tal d'explicar què suposa el projecte i resoldre els dubtes plantejats.
A més, també ha apuntat que al novembre del 2014 es va constituir l'Observatori Ciutadà, un element essencial del procés participatiu, creat amb la voluntat de transparència, d'imparcialitat i de rendiment de comptes de tot el procediment de creació del consorci. L'Observatori està format per una quinzena de membres de la societat civil (associacions de veïns, entitats de salut, professionals del sector, Col·legi de Periodistes, entre altres) que segueix el procés de constitució del SIS, resol dubtes i aporta suggeriments. S'ha reunit amb els sindicats, les juntes clíniques dels hospitals i col·legis professionals sanitaris amb l'objectiu de conèixer de primera mà les opinions i visions de tots els agents implicats en el nou organisme.
El Govern tornarà a portar al Parlament el Consorci Sanitari
Es traslladarà de nou a la cambra un cop recollides les al·legacions durant l'exposició pública
Ara a portada
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida Redacció
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida Redacció
-
Publicat el 20 de març de 2015 a les 11:26
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer