El Departament de Salut, a través del Servei Català de la Salut, ha indicat que davant la decisió del Parlament de demanar que s'aturi el Consorci Sanitari de Lleida, les entitats poden presentar les observacions i al·legacions "respectant el procés de transparència i retiment de comptes de tota la feina feta durant el període de preparació del projecte".
A partir del resultat del procés d'informació pública es valoraran les al·legacions i es traslladarà, de nou, a les forces parlamentàries perquè en tinguin coneixement i es puguin prendre les decisions "més adients, en favor del sistema públic de salut del territori", segons ha assenyalat el Departament.
Les al·legacions que es recullin durant el període d'exposició pública se sumaran a les opinions i suggeriments recollits en les diferents accions de participació ciutadana i institucional dutes a termes en els darrers tretze mesos des de l'acord de Govern del 25 de febrer de 2014 que insta a iniciar un procés per unificar, sota titularitat pública, tots els dispositius assistencials gestionats per les entitats proveïdores del sector públic, en l'àmbit de les Regions Sanitàries Lleida i de l'Alt Pirineu.
El Departament recorda que des del primer moment l'objectiu ha estat informar i donar a conèixer tots els detalls del projecte. Per aquest motiu, al llarg del darrer any, afegeix, els responsables de les entitats consorciades han concertat centenars de trobades que han reunit més de 3.000 persones, professionals, representants del territori (ajuntaments, consells comarcals) i entitats i associacions per tal d'explicar què suposa el projecte i resoldre els dubtes plantejats.
A més, també ha apuntat que al novembre del 2014 es va constituir l'Observatori Ciutadà, un element essencial del procés participatiu, creat amb la voluntat de transparència, d'imparcialitat i de rendiment de comptes de tot el procediment de creació del consorci. L'Observatori està format per una quinzena de membres de la societat civil (associacions de veïns, entitats de salut, professionals del sector, Col·legi de Periodistes, entre altres) que segueix el procés de constitució del SIS, resol dubtes i aporta suggeriments. S'ha reunit amb els sindicats, les juntes clíniques dels hospitals i col·legis professionals sanitaris amb l'objectiu de conèixer de primera mà les opinions i visions de tots els agents implicats en el nou organisme.
El Govern tornarà a portar al Parlament el Consorci Sanitari
Es traslladarà de nou a la cambra un cop recollides les al·legacions durant l'exposició pública
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 20 de març de 2015 a les 11:26
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot