[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zFcF2DzF6j4[/youtube]
Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) podran seguir a temps real el recorreguts dels trens de la xarxa. Es tracta del sistema Geotren, el seu projecte de geolocalització en temps real i amb plataforma de dades obertes de les seves unitats de tren.
Mitjançant aquesta tecnologia, que s’ha presentat a l'Smart City Expo World Congress, els usuaris podran conèixer en cada moment on es troba cada tren, el seu destí, les properes parades, la seva puntualitat, el seu acompliment horari i la capacitat del tren. A més, en tractar-se d'una plataforma de dades obertes, la informació podrà ser utilitzada per tercers per a construir les seves pròpies aplicacions o integrar-se amb altres sistemes d’informació multimodal de mobilitat d’altres operadors o modes de transport.
Està previst que Geotren es posi en funcionament el primer trimestre de 2019 tant a la línia Barcelona-Vallès, com a la línia Llobregat-Anoia o com la de Lleida-La Pobla. En paral·lel, està previst incorporar altres dades d’interès per als usuaris com ara el grau d'ocupació de les unitats en cada moment, fet que permetrà als usuaris escollir quin cotxe de la unitat de tren és el més apropiat segons les seves necessitats.
Aplicació de la tecnologia 5G
D'altra banda, FGC està en fase de proves de la tecnologia 5G, que integrarà tots els sistemes de comunicacions per oferir més velocitat de connexió de dispositius mòbils, de manera més fiable i amb més terminals connectats simultàniament a la xarxa. D'aquesta manera, el sistema guanyarà eficiència i serà més sostenible.
Aquestes proves s’estan realitzant actualment al tram entre Plaça Espanya i Europa-Fira.
Els trens del trajecte entre Lleida i La Pobla es podran seguir en temps real
El sistema Geotren s’ha presentat a l’Smart City Expo World Congress
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 14 de novembre de 2018 a les 11:16
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot