[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zFcF2DzF6j4[/youtube]
Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) podran seguir a temps real el recorreguts dels trens de la xarxa. Es tracta del sistema Geotren, el seu projecte de geolocalització en temps real i amb plataforma de dades obertes de les seves unitats de tren.
Mitjançant aquesta tecnologia, que s’ha presentat a l'Smart City Expo World Congress, els usuaris podran conèixer en cada moment on es troba cada tren, el seu destí, les properes parades, la seva puntualitat, el seu acompliment horari i la capacitat del tren. A més, en tractar-se d'una plataforma de dades obertes, la informació podrà ser utilitzada per tercers per a construir les seves pròpies aplicacions o integrar-se amb altres sistemes d’informació multimodal de mobilitat d’altres operadors o modes de transport.
Està previst que Geotren es posi en funcionament el primer trimestre de 2019 tant a la línia Barcelona-Vallès, com a la línia Llobregat-Anoia o com la de Lleida-La Pobla. En paral·lel, està previst incorporar altres dades d’interès per als usuaris com ara el grau d'ocupació de les unitats en cada moment, fet que permetrà als usuaris escollir quin cotxe de la unitat de tren és el més apropiat segons les seves necessitats.
Aplicació de la tecnologia 5G
D'altra banda, FGC està en fase de proves de la tecnologia 5G, que integrarà tots els sistemes de comunicacions per oferir més velocitat de connexió de dispositius mòbils, de manera més fiable i amb més terminals connectats simultàniament a la xarxa. D'aquesta manera, el sistema guanyarà eficiència i serà més sostenible.
Aquestes proves s’estan realitzant actualment al tram entre Plaça Espanya i Europa-Fira.
Els trens del trajecte entre Lleida i La Pobla es podran seguir en temps real
Societat
El sistema Geotren s’ha presentat a l’Smart City Expo World Congress
ARA A PORTADA
-
Successos Tres detinguts amb vinculacions a una banda criminal xilena arran d’un robatori a Juneda ACN
-
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
Economia L’eclipsi a Lleida: 12.500 assistents als espais habilitats i més de 2 milions d’euros d’impacte ACN
Publicat el
14 de novembre de 2018 a
les 11:16
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
