El Consell de Ministres ha donat llum verda al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible per licitar un contracte valorat en 14,5 milions d'euros (sense IVA) destinat a la renovació dels equips d'energia dels edificis tècnics de senyalització del tram Lleida-Madrid de la línia d'alta velocitat que connecta Madrid amb Barcelona i Figueres. El contracte, gestionat a través d’Adif Alta Velocitat, té un termini d’execució de 25 mesos.
L'objectiu de la renovació és millorar la fiabilitat del sistema elèctric, substituint els equips que es troben en funcionament des del 2003, quan es va inaugurar la línia. Aquesta actualització no només pretén reduir les avaries i els temps de reparació, sinó també disminuir els costos de manteniment a llarg termini.
Entre les novetats, es preveu la instal·lació de sistemes de disseny i tecnologia avançada, incloent-hi Sistemes d'Alimentació Ininterrompuda (SAI), fonts d'alimentació, filtres, estabilitzadors i armaris de commutació i distribució de xarxes. A més, s'introduirà un sistema de gestió centralitzat per monitoritzar l’estat de tots els components energètics, cosa que permetrà evitar desplaçaments per a determinades operacions elèctriques.
Amb aquestes millores, es busca optimitzar l'eficiència energètica, ajustant la potència dels nous equips a les necessitats reals. Això també implicarà una reducció dels requisits climàtics a les sales d’energia i un menor espai per als serveis operatius.