L'Ajuntament de la Pobla de Segur i Adamo Telecom han arribat a un acord que farà possible la connexió a Internet amb fibra òptica a la població i que donarà servei a unes 1.600 llars del poble. L'empresa de telecomunicacions iniciarà el desplegament a principis del mes de gener. Gràcies a aquesta actuació, els poblatans que hi estiguin interessats podran gaudir de l'Internet més ràpid del país, a una velocitat de 1.000 Mb de descàrrega i 200 Mb de pujada.
Això suposarà un salt qualitatiu en la capacitat i velocitat d'accés a Internet de totes les llars i les empreses del poble, servei clau per al desenvolupament personal, social i empresarial de la zona i dels seus habitants. Segons el consistori, Adamo té previst finalitzar els treballs d'estesa del cablejat de fibra òptica durant el segon trimestre de l'any vinent, moment en què totes les llars gaudiran ja de la connexió.
Adamo va ser la primera operadora en desplegar fibra òptica a la demarcació de Lleida, i actualment ja ofereix servei a la capital del Segrià, Torrefarrera, Tàrrega, Cervera, Alpicat i en diferents polígons industrials.
Tres poblacions amb fibra òptica
La Pobla de Segur no és l'únic municipi pallarès que gaudirà a curt termini d'aquesta tecnologia d'última generació. El passat mes de maig, l'Ajuntament de Sort va anunciar l'inici del desplegament de la xarxa de fibra òptica mitjançant la companyia Telefònica. A Tremp, la mateixa companyia Adamo va iniciar el mes passat el desplegament gradual de la xarxa a la ciutat.
La fibra òptica és actualment la tecnologia de connectivitat de banda ampla fixa més avançada del mercat a tot el món. En l'àmbit domèstic, els 100 MB reals que ofereix la fibra permeten la TV d'alta definició, jocs online, videoconferència de màxima qualitat i navegació ultra ràpida per Internet, fins i tot des de diversos dispositius simultàniament sense que la qualitat de la connexió pateixi cap modificació.
La fibra òptica arribarà a la Pobla de Segur
L'operadora Adamo Telecom i el consistori han arribat a un acord per fer possible aquesta actuació, que proporcionarà servei a 1.600 llars
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de novembre de 2016 a les 09:44
Et pot interessar
-
Societat Lleida reactiva les converses per construir la primera gran mesquita
-
Societat Reobren les piscines d’Almacelles després de detectar-hi excrements humans
-
Societat La nova estació d’autobusos de Lleida amb 28 andanes obrirà al primer trimestre del 2026
-
Societat Avaria a la catenària deixa sense trens el tram entre Lleida i Juneda
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida