La UOC i la Universitat d'Andorra signen un acord per afavorir la mobilitat europea dels estudiants

La reciprocitat amb la Universitat d’Andorra facilitarà que els estudiants de la UOC puguin obtenir el títol de bàtxelor de l’UdA.

Publicat el 23 de juny de 2011 a les 14:03
Imatge de l'acte de la signatura de l'acord.

La Universitat d’Andorra (UdA) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han acordat fer un pas més en la col·laboració que totes dues universitats han dut a terme des del 1996, i facilitar que els estudiants de graus de la UOC puguin obtenir també una titulació de bàtxelor del sistema andorrà de 180 crèdits europeus. Inicialment, es preveu començar aquesta oferta de dobles titulacions pels programes d’Administració d’empreses, Dret, Humanitats i Informàtica, amb l’objectiu de fer-ho extensiu de manera progressiva a altres titulacions.
 
El rector de l’UdA, Daniel Bastida, i la rectora de la UOC, Imma Tubella, han signat aquest dijous una nova addenda al Conveni marc de col·laboració entre ambdues universitats, en presència de la ministra andorrana d'Educació, Joventut i Esports, Roser Suñé. Fins ara, la col·laboració entre les dues institucions ja permetia als estudiants andorrans obtenir, a més de la titulació andorrana, la titulació oficial espanyola. L’addenda institueix, doncs, un tracte de reciprocitat.
 
L’UdA i la UOC refermen així la voluntat de facilitar al màxim als seus estudiants la mobilitat dins de l’entorn de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), establint procediments que permeten als estudiants respectius obtenir (després d’haver complert prèviament els requisits d’accés) les corresponents titulacions oficials a Andorra i a Espanya.
 
L’EEES a Andorra i Espanya
 
El procés de Bolonya que ha conduït a la creació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior ha comportat canvis en els marcs legals andorrà i espanyol. Amb la nova estructura dels ensenyaments (bàtxelor/grau, màster i doctorat), l’UdA i la UOC han anat adaptant la seva col·laboració en línia amb les normatives sorgides com a conseqüència de l’EEES.
 
L’adaptació a l’EEES ha configurat dues estructures de titulacions diferents a Espanya i Andorra. A Espanya s’ha definit el primer cicle o grau amb una durada de 240 crèdits europeus (quatre anys) i el segon cicle o màster amb una durada de 60 crèdits europeus (un any). A Andorra (com a França amb la licence) s’ha definit el primer cicle o bàtxelor amb una durada de 180 crèdits europeus (tres anys) i el segon cicle o màster amb una durada de 120 crèdits europeus (2 anys). Atesa la diferència d’estructures, cal definir itineraris específics per tal de permetre l’obtenció de la doble titulació en l’oferta formativa que es determini.
 
Els estudiants que superin satisfactòriament el programa dels estudis dels quals s’han matriculat i compleixin les condicions d’accés previstes a la legislació acadèmica de cada estat, rebran un títol oficial de bàtxelor de l’Estat andorrà, a través de l’UdA, i un títol oficial de grau de l’Estat espanyol, a través de la UOC.