Fierro ha volgut destacar que aquest pla persegueix un doble objectiu: “El primer és fer un disseny de les polítiques financeres de l’ajuntament per als propers cinc o sis anys, adaptables als nous temps de la realitat econòmica, i poder encarar amb garanties la crisi econòmica que afecta al país.” L’altre gran objectiu “és la recerca de mesures que, dins de les possibilitats de la institució, ajudin a les famílies urgellenques a fer front a aquesta situació d’incertesa econòmica”.
El tinent d’alcalde ha explicat que “aquesta mesura es pren per donar confiança als ciutadans de la Seu sobre la gestió de les finances municipals en uns temps d’incertesa econòmica”. “El Pla ens ajudarà a implementar mesures efectives, serioses i no improvisades que ens assegurin una bona prestació dels serveis i una bona salut econòmica de la institució”, ha afegit el responsable d’Hisenda de l’ens urgellenc.
Fierro també ha destacat que el tancament dels comptes de l'any 2007 ha estat “plenament satisfactori” amb un estalvi net de prop dels 100.000 € i un romanent de tresoreria de lliure disposició positiu de l’ordre dels 400.000€. També ha recordat que “tot i que el pressupost del 2008, tant els capítols d’ingressos com els de despeses, s’ha fet amb una extrema cautela per garantir-ne una bona execució, l’objectiu és avançar-se als esdeveniments amb una estratègia econòmica i financera per als propers cinc o sis anys”.
Des de l’equip de govern s’ha manifestat a tots els grups municipals la necessitat que aquest procés es faci amb un consens total, ja que “garantir el finançament de l’ens públic en un canvi d’escenari econòmic global esdevé una qüestió d’estat, més que un tema de lluita partidista”. L’equip de govern també ha destacat la necessitat i urgència que organismes com la Generalitat, el Govern de l’Estat i els Parlaments afrontin seriosament la reforma de la Llei d’Hisendes Locals per tal de garantir un millor finançament dels municipis.
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
26 de juny de 2008 a
les 12:35
Et pot interessar
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
El Pirineu lleidatà, la zona de Catalunya amb més pobles abandonats
-
Societat
«Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 190 km/h per la C-14 a Peramola
-
Societat
JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris
