L'Arnau de Vilanova incorpora bressols de collit per facilitar el contacte entre la mare i el nadó

Són una vintena d'unitats que s'han instal·lat a les habitacions de maternitat de l'hospital lleidatà

Publicat el 04 de març de 2026 a les 15:50
Actualitzat el 04 de març de 2026 a les 15:51

El servei de Ginecologia i Obstetrícia de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida ha incorporat bressols de collit a les habitacions de maternitat del centre.

En total, s'han instal·lat una vintena de bressols, que ja estan operatius i a disposició de totes les mares. Els nous bressols permeten mantenir el nadó al costat de la mare de manera segura durant l'ingrés hospitalari, facilitant el contacte i la proximitat contínua. Segons informa l'Institut Català de la Salut (ICS), aquesta iniciativa s'emmarca en "el compromís continu amb la humanització de l'assistència al part i al postpart, així com en la promoció de pràctiques basades en l'evidència científica que afavoreixen el benestar de la mare i el nadó".

Els bressols de collit permeten afavorir i consolidar la lactància materna, millorar el vincle afectiu mare-nadó, una major autonomia i confort per a la mare, disminuir el risc de caigudes del nadó i promoure el descans matern.