"Vol una cosa? Doncs fes que passi". "Algunes persones persegueixen la felicitat, altres la creen". De ben segur que alguna vegada heu llegit frases similars a Instagram, Facebook o altres xarxes socials.
Doncs bé, un estudi de la Universitat de Waterloo (Canadà) ha determinat que, a diferència del que es podia pensar, les persones que les comparteixen no són més intel·ligents que les que no ho fan. De fet, segons l'anàlisi, les persones que publiquen "frases profundes" -de vegades sense massa sentit- són menys reflexives.
Els investigadors van fer puntuar als participants diverses oracions segons una escala de profunditat. Aquells que mostraven un comportament menys reflexiu i crític tenien més tendència a creure's el que els científics es refereixen com a "ximpleries". És més, els autors de l'estudi assenyalen que aquestes persones tenen menys habilitats cognitives i intel·ligència verbal.
Entre altres conclusions, els científics també destaquen que l'ús d'aquestes frases "pseudofilosòfiques, típiques en àmbits com la política i el màrqueting, ha augmentat notablement des de l'aparició de les xarxes socials.
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de juliol de 2016 a les 08:03
Et pot interessar
-
Societat Trànsit reforça els radars i els controls a les carreteres de Ponent
-
Societat Augmenta el rastre de drogues com la cocaïna i la ketamina a les aigües residuals de Lleida
-
Societat Raimat enceta una verema marcada pel fred amb bones previsions de qualitat
-
Societat Assir Lleida i Popetaines impulsen un model integral per a la lactància materna
-
Societat La Diputació rehabilita la carretera entre les Borges i la Floresta
-
Societat Les fades de Carner-Ribalta «s’escapen» del vandalisme