L'Espai Macià de les Borges Blanques ha rebut noves amenaces i insults cap a l'equipament i els seus gestors, aquesta vegada a través d'una missiva que els ha arribat per correu electrònic. Això ha passat quan encara no fa una setmana que dos desconeguts van entrar amb la cara tapada a la planta baixa d'aquest museu que recorda la vida i trajectòria del president Francesc Macià i van llançar material a terra i amenaçar de mort al funcionari que hi havia treballant.
La Junta de Govern local de l'Ajuntament de la capital de les Garrigues ha aprovat aquest dimarts la instal·lació de 4 càmeres de videovigilància d'alta resolució per tal d'augmentar la seguretat de l'equipament municipal.
Aquest mateix dimarts al matí s'han ampliat les denuncies davant els Mossos d'Esquadra dels fets ocorreguts la setmana passada amb una de nova pel correu electrònic amb noves amenaces i insults que s'ha rebut a l'Espai Macià.
Les quatre càmeres estaran operatives en molt pocs dies, cobriran diferents angles i punts d'accés a la plaça on hi ha ubicat l'edifici cultural i disposen de visió nocturna, accés remot, sistema d'alerta al mòbil i al correu electrònic, alerta de moviment, connexió amb la policia i enregistrament continuat de 24 hores.
La regidora de Governació i Seguretat Ciutadana, Núria Palau, ha volgut agrair els centenars de missatges de condemna per l'agressió patida i les mostres de suport als treballadors i responsables públics afectats. Palau ha destacat que no descarten ''instal·lar altres mesures complementàries per tal de preservar la integritat física de l'equip humà que gestiona l'Espai Macià, i la seguretat de les instal·lacions i el patrimoni històric que acullen''.
L'Espai Macià de les Borges Blanques rep noves amenaces per correu electrònic
Societat
L'Ajuntament aprova la instal·lació de 4 càmeres de videovigilància d'alta resolució per tal d'augmentar la seguretat de l'equipament municipal
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de maig de 2016 a
les 16:44
Actualitzat el
24 de maig de 2016 a les
16:45
Et pot interessar
-
Societat
La Diputació de Lleida es desmarca d’una xerrada de Ramon Cotarelo a Juneda i exigeix retirar-ne el logotip
-
Societat
La mort de l’os Cachou inspira una sèrie sobre la polarització i la identitat de l’Aran
-
Societat
Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova
-
Societat
La Paeria de Balaguer fa marxa enrere i desmuntarà el tendal del Mercadal
-
Societat
Entitats del tercer sector de Lleida fan una acció reivindicativa per reclamar noves polítiques d'habitatge assequible
-
Societat
L'Audiència de Lleida condemna a 2 anys de presó un noi que va agredir sexualment una noia
