La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat comunica que en base a les previsions meteorològiques emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar, s'emeten prealertes del Pla especial d'emergències per nevades a Catalunya NEUCAT pel risc moderat de nevades a l'extrem nord-oest del país i del Pla de protecció civil de Catalunya PROCICAT a causa de del fort vent previst a zones de muntanya i als extrems nord-est i sud del país.
Risc de nevades
A l'extrem nord-oest (Vall d'Aran) partir d'aquest tarda la cota de neu pot baixar ràpidament fins els 600 m i es mantindrà fins demà. Durant la matinada el risc de precipitacions en forma de neu s'amplia a l'Alta Ribagoça i el Pallars Sobirà.
Demà pel matí la previsió indica que el risc es torrna a circumscriure a la Vall d'Aran. Durant la matinada es produirà fenomen de torb. Es pot acumular un gruix de neu superior a 5 cm a cotes superiors a 700 m.
Risc de forts vents
El SMC avisa que es pot superar el llindar de ratxa màxima de vent superior als 25m/s (90 km/h) a partir d'avui a les 19.00 h i que es mantindrà fins demà. El període de major intensitat serà aquesta matinada sobretot a les comarques del Pirineu (sobre tot a cotes altes) i també a l'Empordà.
Amb menys probabilitat es pot produir aquest fenòmen en algunes comarques de Terres de l'Ebre, Tarragona i puntualment de Lleida.
El vent bufarà de component nord a comarques del Pirineu i Girona (Alt i Baix Empordà), on es podran superar els 35m/s (126km/h) i de mestral (nord-oest) a la resta de comarques.
A partir de la nit i fins demà, l'Alt Empordà és la comarca amb risc més alt de patir cops de vent molt forts.
Comarques afectades per l'avís: Alt Empordà, Alt Urgell, Alta Ribagorça, Baix Empordà, Berguedà, Cerdanya, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès i Solsonès.
Us recordem els consells d’autoprotecció davant el risc de nevades i davant el risc de fortes ventades
Els avisos corresponents per risc de neu i fortes ventades s'han fet arribar als municipis i ens locals afectats i als cossos operatius.
Protecció Civil alerta les alertes per temporal de neu i vent
Des de la tarda de diumenge i durant tot el dilluns
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de març de 2012 a
les 17:24
Et pot interessar
-
Societat
L'asfíxia del petit comerç: el sector sacrifica el seu marge per frenar la crisi energètica
-
Societat
Salut i la Paeria planifiquen l’ampliació del CAP Balàfia per pal·liar la manca d’espai
-
Societat
«Salaris de privada per a una gestió pública»: les residències Balàfia es rebel·len contra l'asfíxia laboral
-
Societat
L’Escola Minerva de Lleida també suspèn sortides i activitats familiars com a mesura de protesta
-
Societat
Desallotgen un campament il·legal que hi havia en un dels accessos a Lleida
-
Societat
La Noguera instaura un guardó de Memòria Democràtica en record de Clàudia Pérez Álvaro
