Set homes i dues dones han estat escollits aquest divendres per jutjar l'acusat pel doble crim d'Aspa (Segrià). Dos homes més s'han escollit com a suplents. Justament dos anys després dels fets, dilluns comença a l'Audiència de Lleida aquest judici que està previst que s'allargui, com a mínim, fins dimecres.
La fiscalia demana 48 anys i quatre mesos de presó per Ismael Rodríguez, el caçador acusat d'haver matat dos agents rurals, Xavier Ribes, de 43 anys, i David Iglesias, de 39, el 21 de gener del 2017 quan feien un control rutinari de caça. Tant el ministeri públic com les acusacions consideren el crim assassinat i demanen fins a 51 anys de presó mentre que la defensa el qualifica d'homicidi, la qual cosa podria rebaixar la pena a la meitat.
Segons la fiscalia, l'assassí confés, veí de Vacarisses (Vallès Occidental) i de llavors 28 anys va disparar dos trets a cadascú amb una escopeta, sense llicència, amb la voluntat d'acabar amb la seva vida. Demana que es condemni l'acusat pels delictes d'assassinat, atemptat contra l'autoritat i tinença il·lícita d'armes. Rodríguez els va disparar amb una escopeta que no era seva. És per això que dilluns també s'asseurà al banc dels acusats el propietari de l'arma, Miguel Àngel F. S., acusat de cooperador necessari.
Està previst que dilluns 21 de gener declarin els acusats i sis Mossos d'Esquadra encarregats de la investigació. Per dimarts hi ha programades les declaracions de cinc Mossos més, deu testimonis, entre ells alguns caçadors que eren a la zona el dia dels fets, així com els pèrits forenses. Dimecres està prevista la declaració d'altres pèrits, com ara els de balística, i les conclusions i informes de les parts. Dijous es lliurarà l'objecte del veredicte al jurat que haurà de valorar els fets exposats, sense límit de temps. Un cop fet públic el veredicte serà l'Audiència de Lleida qui estableixi la condemna exacta.
Set homes i dues dones jutjaran l'acusat pel doble crim d'Aspa
La vista començarà dilluns a l'Audiència de Lleida i s'allargarà, com a mínim, fins dimecres

- Imatge dels jutjats de Lleida -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de gener de 2019 a les 14:31
Actualitzat el 18 de gener de 2019 a les 14:33
Et pot interessar
-
Societat Fruita amb Justícia Social exigeix mesures immediates per protegir temporers del calor
-
Societat Una tempesta amb pedra causa grans danys als cultius del Segrià
-
Societat La UGT reclama més protecció pels treballadors del camp després de la mort d’un temporer a Alcarràs
-
Societat Lleida preveu una ocupació turística gairebé plena per al pont del 15 d’agost
-
Societat La sobrepoblació de conills amenaça els cultius a la plana de Lleida
-
Societat Retards de trens a Ponent per una avaria a Calaf