L'advocat de l'Ajuntament de Vilanova de Sixena, Jorge Español, ha presentat aquest dijous al matí als jutjats d'Osca la sol·licitud formal perquè es dicti una ordre de detenció internacional del conseller de Cultura destituït pel 155, Lluís Puig, que es troba a Bèlgica.
Ho ha fet després que ahir dimecres Puig no compareixes a declarar a Osca juntament amb l'exconseller Santi Vila, a qui se'ls acusa de no haver lliurat a l'Aragó les 44 peces del Monestir de Sixena que hi havia al Museu de Lleida.
Jorge Español demana també que es posi en coneixement d'aquesta situació de Lluís Puig al tribunal de Brussel·les. Lluís Puig ja va dir ahir dimecres en relació a les acusacions d'Aragó que ell es va limitar a complir els "mandats legals" i va descartar que es demani la seva extradició arran del cas Sixena.
Així mateix també va indicar que va enviar a Osca un representant del gabinet d'advocats que va posar de manifest que li era impossible traslladar-s'hi per "una qüestió de compliment amb la justícia blega".
Vilanova de Sixena demana als jutjats que s'emeti l'ordre de detenció de Lluís Puig
Després de la no compareixença en la declaració a Osca on estava citat per no haver lliurat a l'Aragó les 44 peces del Monestir de Sixena que hi havia al Museu de Lleida
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 26 d’abril de 2018 a les 11:16
Et pot interessar
-
Societat Lleida estrena la fira MOS amb gastronomia, automoció i un toc de tradició de Sant Miquel
-
Societat Blindatge al Centre Històric de Lleida per l’Obert: detectors de metalls i més de 50 agents
-
Societat Expoclàssic de Mollerussa celebra 30 anys amb més expositors i un homenatge a SEAT
-
Societat Lleida acull la primera formació acreditada a l’Estat en teràpia d’interacció pares-fills
-
Societat Els canals d’Urgell tancaran el 27 de setembre després d’una bona campanya de reg
-
Societat Fruita amb Justícia Social denuncia l’exportació de pera de Lleida a Israel i en reclama el boicot