El Canal d'Urgell ajorna l'addició prevista d'un quart reg a la campanya de regadiu, argumentant que les recents precipitacions i el desglaç no ofereixen suficient aigua per a garantir-ho. Malgrat l'anunci anterior de la comunitat de regants sobre la inclusió d'aquesta addició, han reconsiderat la decisió, convocant una reunió de la junta de govern per avaluar la veritable disponibilitat i decidir la seva assignació. S'ha observat que molts camps, que havien passat més d'un any sense regar a causa de les restriccions per la sequera, han registrat un increment en el consum d'aigua durant els primers regadius. La Plataforma Manifest del Gran Urgell ha criticat aquesta resolució i ha exigit transparència als responsables del canal.
La campanya de regadiu del canal principal d'Urgell continua mitjançant un sistema de repartiment basat en les comandes i la disponibilitat d'aigua de cada finca. La comunitat de regants assegura que s'han satisfet les comandes setmanals des de l'obertura d'aquest canal principal.
No obstant això, moltes finques que no havien rebut reg per més d'un any, a causa de les restriccions de la sequera del 2023, han consumit més aigua en els primers regadius. Tot i això, segons la gestió del canal, s'ha cobert la superfície de les finques que han sol·licitat reg, augmentant el volum d'aigua utilitzada per sobre de l'estimació inicial. Això condiciona la disponibilitat de la reserva d'aigua de Rialb per a futures assignacions, amb només tres regs assegurats per ara.
La Plataforma Manifest del Gran Urgell ha demanat transparència als responsables del canal, exigint informació detallada sobre el consum d'aigua fins al moment, les àrees regades, els cultius i la freqüència de reg. No comprenen per què no s'atorga el quart reg quan el sistema Oliana - Rialb disposa d'una reserva bruta d'aigua de més de 260 hectòmetres cúbics i els cultius de cereal d'hivern han consumit almenys dos regs, mentre que el farratge ha consumit com a mínim un reg.
Segons la plataforma, hauria de prioritzar-se l'assignació de cinc regs en lloc de quatre. Per això, exigeixen que el Canal d'Urgell publiqui en línia l'aplicació informàtica perquè els regants puguin consultar els regs utilitzats, com es va prometre durant les assemblees abans de l'inici de la campanya. També reclamen que es faciliti informació setmanal als regants sobre els regs assignats i els potencials.
La manca de claredat i puntualitat en la informació sobre la disponibilitat d'aigua només incrementa les sospites i la desconfiança, segons la plataforma, impedint als regants planificar adequadament les pròximes sembrades. Per tant, continuen demanant de manera insistent més transparència i informació.
El Canal d'Urgell ajorna l'addició del quart reg
Successos
Els regants exigeixen transparència i claredat per poder consultar els regs utilitzats, tal com es va prometre durant les assemblees abans de l'inici de la campanya
ARA A PORTADA
-
Energia Illa aprofita el nou parc fotovoltaic d'Alcarràs per reivindicar el Plater: «No tenim petroli, però sol i aire sí» ACN
-
Política El Govern es compromet a triplicar la gestió forestal per prevenir incendis Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Successos Dos denunciats per buscar restes de la Guerra Civil amb detectors de metalls a la Noguera Redacció
Publicat el
15 de maig de 2024 a
les 17:10
Actualitzat el
15 de maig de 2024 a les
17:22
Et pot interessar
-
Successos Un atracador armat s’endú uns 2.000 euros d’un supermercat de Lleida
-
Successos
Un veí de Balaguer de 26 anys mor en un accident de trànsit al carrer Diagonal
-
Successos
Un ciclista mor en una caiguda a la C-147 a Alt Àneu
-
Successos Lleida manté el dispositiu de seguretat al Parc de les Vies després dels aldarulls
-
Successos
Alpicat condemna els fets ocorreguts durant la festa major i defensa el dispositiu de seguretat
-
Successos
Llibertat amb càrrecs per al jove de 19 anys relacionat amb els aldarulls del Parc sobre les Vies de Lleida
