La companyia Entorn Produccions i el Centre d'Interpretació del Carrer del Balç ja ho tenen tot a punt per donar el tret de sortida, aquest cap de setmana (17 i 18 de desembre) a la cinquena edició del Pessebre Vivent Medieval, una proposta urbana que, enguany, retrà homenatge a una de les peces artístiques més valuoses de Manresa: el frontal florentí de la Seu del segle XIV, un frontal únic al món, de grans dimensions i que escenifica moments de la vida de Jesucrist, centrats en el seu crucifix. Es tracta d'un teixit bordat a Florència per Geri di Lapo i adquirit pel manresà Ramon Saera l'any 1357
Així doncs, les principals escenes del frontal es reproduiran fidelment a les estances del centre d'interpretació i al mateix carrer del Balç, donant vida a aquesta peça única. L'entrada s'efectuarà per la Baixada del Pòpul amb sortida pel carrer Sobrerroca. Després de veure el muntatge, tots aquells que ho vulguin es podran adreçar a la basílica de la Seu per veure el frontal original que es troba al Museu Històric, a l'interior del temple.
El preu de l'entrada serà de 3 euros per persona i gratuït pels menors de 5 anys. Els horaris de visita al Pessebre Vivent Medieval començaran a les cinc de la tarda i acabaran a les vuit del vespre.
Un Pessebre Vivent Medieval renovat traurà el cap aquest cap de setmana al carrer del Balç
Enguany, la mostra retrà homenatge al frontal florentí de la seu del segle XIV
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de desembre de 2016 a les 12:40
Actualitzat el 12 de desembre de 2016 a les 12:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Valentí Martínez, Sílvia Sanfeliu i Montse Roldán ja tenen els seus Premis Oleguer Bisbal
-
Cultura i Mitjans Els Armats de Manresa participaran a la Trobada d'Armats de Catalunya
-
Cultura i Mitjans Una manresana a «La jugada de Maquiavel», el nou reality de TV3 que s'estrenarà el 12 de maig
-
Cultura i Mitjans El CNL Montserrat arriba a les 378 parelles lingüístiques durant el 2024