Catalunya es promou turísticament amb un espot de les vinyes del Bages a ulls de Cesc Gay

El reconegut director signa cinc espots amb aventures que es poden viure al Pallars, Palamós, el Bages, l'Ametlla de Mar i Vilafranca del Penedès

Publicat el 10 de juny de 2016 a les 20:45
Actualitzat el 11 de juny de 2016 a les 10:54
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tkgs2omXJO4[/youtube]
L'amfitrió de Cesc Gay | CatalunyaTurisme

La nova campanya de promoció turística de Catalunya, que s'ha presentat aquest divendres, mostra diverses experiències que es poden viure arreu del territori a través de cinc espots que signa el director Cesc Gay. Les aventures al Pallars Sobirà; la inspiració agitada en una barca de Palamós (Baix Empordà); les sensacions bategants en una vinya del Bages; el divertiment en família a l'Ametlla de Mar (Baix Ebre) i les emocions compartides en la pinya d'un castell a Vilafranca del Penedès protagonitzen els espots que centren la campanya 'Catalunya és casa teva' d'enguany. L'autor de la premiada Truman ha destacat l'autenticitat de les experiències: "El que ens va agradar és que passaven de veritat". El conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha reivindicat el turisme com a motor de "cohesió social i territorial".

Amb el mateix eslògan que l'anterior campanya de promoció turística, la d'enguany fa un pas més i vol transmetre sensacions i exhibir emocions. "L'any passat vam mostrar el que tenim a Catalunya i ara ensenyem el que s'hi pot fer amb una clara connotació emocional", ha subratllat la directora general de Turisme, Marian Muro, acompanyada pel director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, en la presentació de la campanya. 

L'ACT va recórrer a la mirada i llenguatge de Cesc Gay, que enguany va rebre sis premis Gaudí i cinc Goya per Truman, inclòs el de Millor director. L'acte a la Filmoteca de Catalunya, durant el qual s'han pogut veure els cinc espots, ha comptat amb la participació del director i d'alguns dels actors i participants del rodatge. El conseller Baiget ha reivindicat el turisme perquè dóna la possibilitat, no només a Barcelona sinó a tot el territori, de desenvolupament econòmic i progrés". El titular d'Economia ha aprofitat per deixat clar que l'aposta és pel turisme de qualitat i ha advocat pel "diàleg" per aconseguir l"harmonia" entre veïns i turistes. "El que volem és qualitat i, a partir d'aquesta, obtenir el mateixos ingressos", ha afirmat. 

Cinc petites històries a partir d'experiències turístiques

Amb l'objectiu d'arribar als turistes potencials i fidelitzar aquells que ja coneixen Catalunya, cada espot explica una petita història que serveix de fil conductor per mostrar com els protagonistes viuen experiències turístiques. Es tracta del turisme actiu i d'aventura al Pallars Sobirà (Pirineus); el pescaturisme a Palamós (Costa Brava); l'enoturisme al Bages (Paisatges Barcelona); el turisme familiar a l'Ametlla de Mar (Terres de l'Ebre) i el taller de castellers a Vilafranca del Penedès (Costa Barcelona). 

L'espot titulat El barranc mostra com un grup d'amics gaudeixen de la natura de manera activa. La Lola plasma com la inspiració apareix quan les coses es miren des d'un altre punt de vista. L'amfitrió descobreix la tendresa entre una nena i un gos d'un celler de la Denominació d'Origen Pla de Bages. La Cala és la història d'un dia a la platja en família ple de moments divertits i La pinya reflecteix, a través d'una parella que esperen un fill, com es poden aconseguir gestes amb el treball en equip. Els cinc espots es poden veure al web escasateva.catalunya.com

Amb una inversió de 2,3 milions d'euros, la campanya s'activarà a partir del 15 de juny en els formats de televisió, premsa, publicitat exterior i digital per reforçar els mercats domèstic; de proximitat espanyol, sobretot d'àmbit urbà, i europeu, amb èmfasi especial al Regne Unit.

Es tracta d'una campanya de projecció internacional i té el suport del Departament de Presidència. L'acte ha comptat amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya i del Departament de Cultura.