Denuncien el tancament d'una clínica d'estètica a Manresa amb tractaments a mitges i clients endeutats

Clíniques Dorsia diu que actuarà contra la franquícia i estudiarà cas per cas per acabar els tractaments

Publicat el 11 de gener de 2024 a les 14:18
Els clients de dues clíniques d'estètica de Manresa i Badalona s'han unit per denunciar que les dues franquícies del grup Dorsia han tancat de cop i han deixat molts tractaments a mitges i molta gent endeutada. El de Manresa es trobava a la carretera de Vic 147. De moment la plataforma aplega uns 56 afectats i asseguren que els deutes sumen més de 200.000 euros. L'empresa mare, Clíniques Dorsia, diu que es farà càrrec dels tractaments que han quedat a mitges i que estudiaran tots els casos "un per un".

També ha anunciat que prendran accions legals i penals contra aquestes dues franquícies per la gestió "irresponsable i negligent" que han fet. Alguns dels pacients, però, reclamen el retorn dels diners i asseguren que el grup Dorsia "no ha donat resposta" a aquest punt.

Fa un mes també va tancar a Manresa el centre d'estètica Ideal, que es trobava al vestíbul del Carrefour, deixant treballadores i clients enganxats.

L'empresa Clíniques Dorsia assegura que les franquícies de Manresa i Badalona van deixar de pertànyer a la cadena el mes de novembre passat per un "incompliment greu de les obligacions contractuals, tant amb els franquiciats com també amb els proveïdors i les administracions públiques". Dorsia va donar un període "de gràcia" d'un mes a les dues clíniques perquè poguessin finalitzar els tractaments pendents, però lamenten que "no ho van complir". Davant d'això, asseguren, emprendran "les accions legals oportunes per la gestió irresponsable i negligent dels pagaments rebuts per part dels pacients".

Des de la central també deixen clar que estudiaran "cas per cas" i que es faran càrrec de les operacions que han quedat a mitges per "solidaritat amb els pacients". Amb tot, recorden que es tracta de societats diferents i qui s'ha quedat amb els diners dels pacients són les franquícies i no la central. Això dificulta el retorn dels diners a alguns dels clients de les dues clíniques, tal com reclamen alguns pacients.

[noticia]113206[/noticia]
La Carla Navarro és una de les afectades de la clínica de Badalona. En declaracions a l'ACN celebra que l'empresa central s'hagi posat en contacte amb els afectats i que es vulgui fer càrrec de les intervencions que han quedat a mitges i també de les "males praxis" que hi ha hagut. De fet, alguns pacients han denunciat que han patit infeccions postoperatòries.

Amb tot, lamenta que Dorsia no els dona cap solució per la gent que, com ella, reclama el retorn dels diners. "Per la gent com jo que volem cancel·lar el contracte perquè no ens volem operar amb ells ens diuen que això pertany a la financera i que ells no tenen els diners", exposa Navarro. Per això, aquesta afectada presentarà una denúncia davant dels Mossos d'Esquadra i assegura que moltes més persones faran el mateix.