El Punt de Servei d'Endesa a Manresa va gestionar 45.262 consultes durant l'any 2023

L'estalvi en la factura va ser la principal demanda dels clients de la companyia elèctrica del Bages

Publicat el 23 de febrer de 2024 a les 11:12
El Punt de Servei d'Endesa a Manresa, S. Gol, que dona servei a tota la comarca del Bages, va gestionar 45.262 consultes dels seus clients al llarg del 2023. D'aquestes, un 58% van estar vinculades amb sol·licituds relacionades amb l'estalvi i l'optimització de la factura, fins a les 26.159 operacions, on s'inclouen des de recomanacions per fer un ús més eficient del consum a les llars i de la potència fins a modificacions de tarifa amb l'objectiu de reduir l'import a pagar per l'energia.

Seguidament, el 36% de les peticions que es van atendre van ser contractacions, amb 16.405, tant el que són com altes, baixes o gestions del bo social, mentre que el 4% dels tràmits van correspondre a l'atenció d'incidències i reclamacions, així com dubtes sobre la facturació (1.728) i la resta van ser gestions administratives amb el 2% (970).

En conjunt, l'any passat, l'establiment que la companyia disposa a la capital bagenca va atendre uns 16.316 clients, el que suposa una mitjana diària d'uns 66 usuaris, una xifra similar a la del 2022. En aquest sentit, la cita prèvia i el servei de videoatenció es van convertir un any més com unes de les vies més accessibles per als clients per poder atendre qualsevol tipus de consulta. 

Pel que fa a les situacions de vulnerabilitat i les dificultats de pagament de les factures, l'oficina de Manresa va atendre el 2023 a 1.231 clients que van realitzar alguna gestió relacionada amb el bo social, el que suposa un 7% de tots els usuaris que van trepitjar el local. Així, l'espai d'atenció al públic d'Endesa a Manresa va oferir assessorament per aquest col·lectiu amb l'aplicació de mesures d'eficiència i estalvi, la facilitació de la tarifa de mercat regulat que permet als sol·licitants demanar ajuts econòmics, acompanyament amb la sol·licitud de l'informe de vulnerabilitat a través de Serveis Socials del municipi (IRER), així com la tramitació del bo social. En l'actualitat, a la ciutat de Manresa hi ha 2.263 clients d'Endesa amb bo social, mentre que a tota la comarca del Bages la xifra amb aquesta modalitat de contracte se situa en 3.837 usuaris.

Una tasca molt rellevant que ha dut a terme el punt de servei de Manresa ha estat l'oferiment de solucions per reduir l'emissió de CO2 i electrificar les llars i petits negocis. En aquesta direcció, les tarifes d'autoconsum, la instal·lació de plaques fotovoltaiques i punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, així com els sistemes de climatització més eficients, han estat alguns dels serveis que ha registrat un major interès per part dels clients que busquen productes que impliquen un estalvi i que afavoreixen la transició energètica. 

[superfillagrantema]1722[/superfillagrantema]

1.447 manresans participen en el sorteig de la Lliga Endesa

Els detalls del balanç de l'activitat que va realitzar el punt de servei de Manresa al llarg del 2023 coincideix amb l'entrega dels premis dels guanyadors que van participar en el sorteig de la campanya de la Lliga Endesa Sempre a Prop teu, que es va produir dijous en el mateix espai que l'empresa té a la ciutat. Amb l'objectiu d'apropar-se al client i en el marc de la Lliga Endesa de bàsquet, en total, 1.447 persones van provar sort en els sorteigs fets durant les dues jornades de gener a les instal·lacions del Baxi Manresa quan el club jugava a casa.

Els guardonats en la rifa s'han endut dues samarretes firmades pels jugadors del club, cinc entrades dobles per als pròxims partits, dos productes de mecenatge de l'equip manresà i vint de la Lliga Endesa. A més, s'ofereix un descompte addicional de llum i gas durant un any als aficionats de l'equip que es dirigeixin a un punt de servei d'Endesa i contractin nous productes energètics.

[superfillagrantema]1684[/superfillagrantema]
[naciomanresa]