Formatges Muntanyola, que la fundació Ampans elabora a la Finca Urpina de Sant Salvador de Guardiola, han estat premiats, de nou, als World Cheese Awards 2021. Més de 4.000 formatges dels cinc continents han competit en aquesta edició dels premis celebrada aquest novembre a Oviedo, Astúries.
No és la primera vegada que Formatges Muntanyola són reconeguts als World Cheese Awards (WCA) ja que han obtingut medalles d'or, plata i bronze en cinc edicions anteriors. Enguany, el Garrotxa, un semicurat de cabra, ha estat guardonat amb la medalla de bronze, i es manté entre els millors del món, repetint aquest reconeixement que ja ha obtingut en els certàmens 2018 i 2019.
El Garrotxa de Formatges Muntanyola està elaborat de forma artesanal amb llet pasteuritzada de cabra del propi ramat de la finca. És de maduració llarga i lenta, amb aroma de llet fresca i una textura cremosa i sabor suau i agradable.
Formatges Muntanyola va començar amb una plantilla amb el 50 per cent de persones en situació de discapacitat, i ara ja és majoritària. Dotze llocs de treball que es completen amb l'equip que es cuida de la granja de cabres i la finca on s'elaboren els formatges, Urpina, a Sant Salvador de Guardiola. El manteniment d'aquests premis, reconeixen la qualitat i la forma de treballar de Formatges Muntanyola que té encara un tret més que la diferencia i és que les seves instal·lacions li permeten treballar amb quatre varietats de llet, malgrat la complexitat que això representa; cabra, vaca, búfala i ovella. Amb 14 referències al mercat, ven a tot Catalunya, en algunes zones de l'estat i exporta a la Unió Europea i als Estats Units d'Amèrica.
El World Cheese Awards és el concurs internacional de formatges més reconegut del continent. Organitzat per The Guild of Fine Food, els WCA han reunit des de fa més de tres dècades a professionals dedicats al formatge.
[noticia]100364[/noticia]
Formatges Muntanyola, de la fundació Ampans, torna a ser guardonada als World Cheese Awards
El Garrotxa, semicurat de cabra, ha estat premiat com un dels millors del món
ARA A PORTADA
-
Osona, Alt Penedès i Bages, les que més recursos han sol·licitat per millorar la transparència local Redacció
-
Ona Bonet afronta a Polònia el repte més gran de la seva carrera amb les millors del món Pere Fontanals
-
Publiquen els resultats del sorteig per gaudir dels actes de la Festa Major des de balcons municipals Redacció
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
Publicat el 17 de novembre de 2021 a les 12:53
Actualitzat el 17 de novembre de 2021 a les 12:59
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització