Antoni Grau durant la conferència a la FUB. Foto: FUB
Haver encertat en el sector de mercat de venda de roba per Internet, oferir una molt bona qualitat de servei i no caure en la complaença són algunes de les claus de l'èxit de Privalia, segons ha explicat el director general operatiu d'aquesta empresa, Antoni Grau, en una conferència aquest dijous a la Fundació Universitària del Bages. La xerrada forma part del cicle de conferències d'Empresa que es va iniciar el mes de març.
Grau ha explicat que la de Privalia va ser una aventura que van iniciar dos amics en un garatge i amb una inversió de 300.000 euros l'any 2006. Aleshores hi treballaven només cinc persones, entre les quals hi havia els dos fundadors de l'empresa, i el primer any es va aconseguir una facturació de 400.000 euros. Cinc anys després, l'empresa té 850 empleats, factura 400 milions d'euros i té seus a Barcelona, Milà, Frankfurt, Mèxic i Brasil.
Privalia és un club de vendes per Internet que ofereix productes de primeres marques amb descomptes de fins al 70%, té 7,4 milions de persones associades –la majoria entre els 25 i els 35 anys- i ofereix productes de 500 marques. Actualment lidera els mercats espanyol, italià, brasiler i mexicà en el seu sector.
Segons el director general de Privalia, les claus de l'èxit de l'empresa estan en el model de negoci, que en el seu cas ha definit com a "clar i sòlid". Per Grau, Privalia ofereix tant avantatges als compradors, als anomenats socis, ja que els ofereix primeres marques a preus atractius, com a les marques, a qui dóna a conèixer entre els seus 7,4 milions de socis (2,8 a Espanya, 1,4 a Itàlia, 2,5 al Brasil i 0,7 a Mèxic).
Antoni Grau ha explicat que per a les marques Privalia suposa també una acció de màrqueting, ja que a través de la seva presència al club de vendes estan incrementant les vendes en botigues. Alhora, la venda per Internet permet obtenir informació sobre l'interès pels productes. En aquest sentit, Grau ha explicat que "les marques no poden saber les peces de roba que els clients han mirat en una botiga, però sí que tenen aquesta informació a través de la venda per Internet. A més, poden saber quines peces s'han mirat molt, però per exemple no s'han comprat". Un altre dels avantatges que representa Privalia per a les marques, ha dit, és la rendibilitat, ja que es poden vendre estocs sobrants amb una relativa rapidesa.
El director general de Privalia ha explicat que "molta gent ha intentat vendre per Internet, però pocs ho han aconseguit amb èxit, ja que el secret està en captar les marques'. Segons Grau, hi ha moltes companyies, però només 3 o 4 acabaran sobrevivint a Europa i ‘Privalia vol ser una d'elles".
Un altre dels elements que han contribuït al creixement del club de vendes per Internet ha estat l'apadrinament. Sense això, ha dit, el negoci no tindria èxit. Es tracta que una persona recomani a una altra la pàgina i perquè això sigui així és imprescindible que el soci valori la bona qualitat del serveix que s'ofereix. "Privalia té la mateixa obsessió pel servei ara que quan va començar", ha dit.
El lideratge, la innovació constant i la cultura comú dels empleats de la companyia són altres elements que ha destacat com a claus de l'èxit de Privalia.
En la xerrada s'ha referit també al finançament del negoci. En aquest sentit ha dit que, a diferència d'altres empreses de sectors tradicionals, no hi ha cap problema per obtenir finançament en el sector dels negocis per Internet, ja que hi ha moltes empreses i inversors disposats a apostar-hi.
Després de la conferència, Grau s'ha sotmès a un torn de preguntes sobre com s'aconsegueix que les marques apostin per Privalia i no per altres portals de venda per Internet, per què els preus dels productes són més baixos que a les botigues, el valor que tindria la companyia en borsa, la reducció dels terminis d'empresa, la competència de marques que han començat a vendre directament per Internet o el model logístic de l'empresa.
Grau: «L'èxit de Privalia ha estat l'encert en el sector de mercat i la qualitat de servei»
el director general operatiu de Privalia ha fet una conferència aquest dijous a la FUB
Ara a portada
Publicat el 12 de maig de 2011 a les 20:06
Et pot interessar
-
Economia i Empresa Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa 38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible